Umów wizytę w urzędzie skarbowym - nowe zasady obsługi bezpośredniej

  • Od 20 lipca cztery urzędy skarbowe w województwie wielkopolskim wprowadzają nowy model obsługi bezpośredniej podatników.
  • Sprawę podczas bezpośredniej wizyty w urzędzie będzie można załatwić wyłącznie po wcześniejszym zarezerwowaniu planowanej wizyty.
  • Zmiany zostają wprowadzone w celu zapewnienia podatnikom jeszcze większego bezpieczeństwa oraz komfortu podczas załatwiania spraw.
.
Umów wizytę w urzędzie skarbowym - nowe zasady obsługi bezpośredniej

Nowy model obsługi od 20 lipca wchodzi pilotażowo w czterech urzędach skarbowych naszego województwa tj. Urzędzie Skarbowym w Koninie, Urzędzie Skarbowym w Lesznie, Urzędzie Skarbowym w Pile i Urzędzie Skarbowym we Wrześni. Rezerwować wizyty można już dziś. Najprościej zrobić to przez Internet. Wystarczy skorzystać z usługi "Wizyta w urzędzie skarbowym - umów" na stronie www.wielkopolskie.kas.gov.pl (link otwiera się w nowym oknie) lub na stronach poszczególnych urzędów skarbowych korzystając z zakładki "Jak załatwić sprawę w urzędzie".

Na wizytę można umówić się także telefonicznie pod numerami telefonów wskazanymi w tej zakładce lub podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt, zlokalizowanym blisko wejścia.

Liczymy, że nowa możliwość rezerwowania wizyt przez Internet ułatwi podatnikom załatwianie ich spraw. Umawiając wizytę możemy skorzystać z kart usług, dzięki którym będziemy wiedzieli jakie dokumenty ze sobą zabrać. Z kolei dzięki wprowadzeniu zasady, że bezpośrednio w siedzibie urzędu obsługiwani są wyłącznie klienci umówieni, chcemy uniknąć kolejek co z pewnością powinno poprawić komfort obsługi podatników.

Od sierpnia wielkopolska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) planuje rozszerzenie nowych zasad obsługi na wszystkie urzędy skarbowe w województwie.

Oczywiście nadal aktywne pozostają wszystkie dotychczasowe zdalne formy załatwiania spraw w urzędach skarbowych do których zachęcamy w pierwszej kolejności. Oprócz infolinii Krajowej Informacji Skarbowej oraz możliwości załatwienia swoich spraw podatkowych poprzez strony: www.podatki.gov.pl i www.biznes.gov.pl  (linki otwierają się w nowych oknach) można skorzystać ze specjalnych, dedykowanych numerów telefonicznych działających w poszczególnych urzędach skarbowych. Ich numery można znaleźć na stronach poszczególnych urzędów w zakładce "Kontakt".

Do urzędu umawiajmy się jeśli jest to niezbędne, a wizytę zarezerwujmy przez Internet, żeby niepotrzebnie nie czekać w kolejce oraz dbać o bezpieczeństwo swoje i innych klientów.

Źródło