Zarejestruj działalność gospodarczą przez INTERNET

Kolejne usprawnienia w zakresie obsługi przedsiębiorców miasta Poznania.

Przypomonamy, że od dnia 1 sierpnia 2003 r.można dokonać zgłoszenia działalności gospodarczej również za pośrednictwem Internetu.
Dzięki temu wizyta w Urzędzie skrócona została wyłącznie do czasu potrzebnego dla odbioru zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
Przedsiębiorca, który zdecyduje się na zgłoszenie działalności gospodarczej drogą elektroniczną musi wejść na strony prowadzonego od maja br. przez Urząd Miasta Poznania wortalu "Małe i średnie przedsiębiorstwa" http://www.city.poznan.pl/msplub Miejskiego Informatora Multimedialnego http://www.city.poznan.pl
Dla zarejestrowania działalności gospodarczej wypełnić należy wszystkie pola oznaczone jako obligatoryjne, a w razie potrzeby również pola dodatkowe.
Jeżeli w trakcie wypełniania formularza pojawią się wątpliwości co do sposobu ich wypełnienia, należy skorzystać z dostępnych zakładek pomocy umieszczonych po prawej stronie pól.
W formularzu należy obowiązkowo zapisać numer telefonu umożliwiający pracownikowi Wydziału Działalności Gospodarczej kontakt w sprawie ustalenia z przedsiębiorcą terminu odbioru gotowego zaświadczenia o wpisie do ewidencji.
Zgodnie z przyjętą w Urzędzie procedurą, kontakt ten winien nastąpić w ciągu dwóch godzin od wysłania wypełnionego formularza.
Wpis do ewidencji, zgodnie z ustawą Prawo działalności gospodarczej podlega opłacie stałej w wysokości 100 zł.
Przedkładając dowód wpłaty w / w. kwoty na konto Urzędu Miasta, przedsiębiorca może o umówionej telefonicznie godzinie odebrać zaświadczenie na stanowisku recepcyjnym w pokoju 203 przy ulicy Matejki 50.
Wpłaty na konto Urzędu można dokonać, wykorzystując standardowe druki przelewu, dostępne w wortalu http://www.city.poznan.pl/msp.
Od 1 sierpnia br. jest to również możliwe przy użyciu standardowej elektronicznej karty płatniczej w trakcie odbioru zaświadczenia.