XVII sesja Rady Osiedla Nowe Winogrady Północ
W sesji uczestniczyło 13 spośród 15 radnych. Tym razem także, gościem części obrad był Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 11 - p. Marek Kmieciak. Po formalnym otwarciu posiedzenia i wygłoszeniu przez radnych oświadczeń i komunikatów, rozpoczęto właściwą część obrad, w ramach której przyjęto ostatecznie aż dziewięć uchwał, omówiono przygotowanie projektu kolejnej uchwały i zdecydowano o wystąpieniu przez Radę z dwoma pismami do instytucji miejskich. Napięty harmonogram posiedzenia sprawił, że radni aż trzykrotnie podejmowali decyzję o przedłużeniu czasu trwania sesji ponad regulaminowy limit. W ramach obrad zrealizowano następujące punkty merytoryczne:
1. Uchwały w sprawie zmian w planie wydatków Osiedla na 2013 r. - powyższe uchwały spowodowane były negatywnymi opiniami Wydziału Oświaty oraz Zarządu Zieleni Miejskiej do szeregu zadań wprowadzonych przez Radę do przyszłorocznego budżetu, co w razie braku reakcji ze strony Rady spowodowałoby przepadnięcie tych środków dla Osiedla. W wyniku przyjętych zmian, większość zapisów dotyczących zadań scedowanych na placówki oświatowe otrzymała nowe brzmienie, zgodne z wymaganiami Wydziału Oświaty. Pozostałą część tych zadań oraz środki planowane pierwotnie na montaż tabliczek informacyjnych przy pomnikach na Wichrowym Wzgórzu, przesunięto do puli inwestycyjnej na rozbudowę terenu boiska i stacjonarnej siłowni zewnętrznej przy XX LO,
2. Uchwała w sprawie ustalenia zadań do realizacji przez placówki oświatowe ze środków celowych naliczonych na 2013 r. - po długiej dyskusji i przyjęciu większością głosów poprawek radnych do projektu uchwały przedłożonego przez Zarząd Osiedla, Rada ostatecznie podjęła decyzję o następującym podziale środków celowych na realizację prac remontowych w placówkach oświatowych:
a) Szkoła Podstawowa nr 11 - łącznie: 42 577 zł, całość na zadanie "Remont sanitariatów",
b) Zespół Szkół nr 7 (Szkoła Podstawowa nr 12 i Gimnazjum nr 7) - łącznie: 50 000 zł, w tym 25 000 zł na zadanie "Naprawa pionów wodociągowo-kanalizacyjnych" oraz 25 000 zł na zadanie "Naprawa instalacji centralnego ogrzewania",
c) Przedszkole nr 37 - łącznie: 15 000 zł, całość na zadanie "Remont instalacji wodno-kanalizacyjnej",
d) Przedszkole nr 181 - łącznie: 15 000 zł, całość na zadanie "Remont instalacji wodno-kanalizacyjnej",
e) Przedszkole nr 185 - łącznie: 15 000 zł, całość na zadanie "Remont instalacji wodno-kanalizacyjnej",
f) Przedszkole nr 175 - placówka nie została uwzględniona w uchwale, gdyż jej obecna siedziba planowana jest do rozbiórki.
3. Uchwała w sprawie ustalenia listy prac remontowych miejskich chodników oraz dróg wewnętrznych i gminnych - Rada przesłała Zarządowi Dróg Miejskich priorytety do rozpatrzenia przy planowaniu prac remontowych, wskazując propozycje wypracowane już w ubiegłym roku przez Komisję Gospodarki Komunalnej i Polityki Przestrzennej oraz wnioski zgłoszone do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego w ramach projektu wspieranego merytorycznie przez ww. komisję,
4. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na przeniesienie środków finansowych w planie finansowym Szkoły Podstawowej nr 12 - przesunięcie środków jednostki pomocniczej wewnątrz budżetu SP 12 (ZS nr 7) dokonane zostało na pisemną prośbę Dyrektora Zespołu Szkół nr 7 i miało na celu efektywniejsze wykorzystanie środków przyznanych szkole na organizację zajęć pozalekcyjnych (pierwotny zapis był trudniejszy do realizacji w związku z obostrzeniami formalnymi),