XVII sesja Rady Osiedla Nowe Winogrady Północ (ciąg dalszy)

W dniu 10 października 2012 r. w siedzibie Rady i Zarządu w Zespole Szkół nr 7 na os. Zwycięstwa odbyła się XVII sesja Rady Osiedla Nowe Winogrady Północ.

W sesji uczestniczyło 13 spośród 15 radnych. Tym razem także, gościem części obrad był Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 11 - p. Marek Kmieciak. Po formalnym otwarciu posiedzenia i wygłoszeniu przez radnych oświadczeń i komunikatów, rozpoczęto właściwą część obrad, w ramach której przyjęto ostatecznie aż dziewięć uchwał, omówiono przygotowanie projektu kolejnej uchwały i zdecydowano o wystąpieniu przez Radę z dwoma pismami do instytucji miejskich. Napięty harmonogram posiedzenia sprawił, że radni aż trzykrotnie podejmowali decyzję o przedłużeniu czasu trwania sesji ponad regulaminowy limit. W ramach obrad zrealizowano następujące punkty merytoryczne:
(ciąg dalszy)

5. Uchwała w sprawie przyznania diet członkom organów osiedlowych - w zależności od zaangażowania w prace samorządu i ponoszonych przy tym kosztów, członkowie organów Osiedla otrzymali diety za okres lipiec-wrzesień w wysokości od 80 do 600 zł (kwota łączna za ww. trzy miesiące),

6. Uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie przystąpienia Osiedla Nowe Winogrady Północ
do Porozumienia Osiedli -
Rada uzupełniła procedurę wyznaczania przedstawiciela Osiedla w Porozumieniu, ustalając, iż w razie nieobecności zarówno przedstawiciela głównego (aktualnie: p. Magdalena Lipińska), jak i przedstawiciela rezerwowego (aktualnie: p. Jan Muczek), Osiedle reprezentował będzie Przewodniczący Rady lub wyznaczony przez niego radny,

7. Uchwała w sprawie przyjęcia stanowiska Rady w sprawie terminu przyjęcia planu wydatków na rok 2013 - Rada oprotestowała konieczność przyjęcia planu wydatków na rok 2013 już do dnia 16 sierpnia 2012 r. i zaapelowała o powrót w przyszłym roku do poprzedniego harmonogramu (w ubiegłym roku nieprzekraczalnym terminem był dzień 15 września),

8. Uchwała w sprawie uchylenia uchwały w sprawie wydawania informatora osiedlowego - wykonanie uchwały okazało się niemożliwe z przyczyn formalnych, ale samorząd zamierza honorować zapisy uchylonego dokumentu przy opracowywaniu ilustrowanych sprawozdań Rady i Zarządu,

9. Dyskusja w sprawie przygotowania uchwały dot. projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego os. Zwycięstwa. - po ogólnym omówieniu projektu mpzp i prac samorządu nad jego zaopiniowaniem, postanowiono przesunąć dalszą dyskusję na posiedzenie Komisji Gospodarki Komunalnej i Polityki Przestrzennej oraz na najbliższą sesję Rady Osiedla, która odbędzie się pod koniec października,

10. Wystąpienie z pismem do Zarządu Zieleni Miejskiej w sprawie prac koniecznych do wykonania w parkach osiedlowych - po przeanalizowaniu wykazu prac zaproponowanych do przedstawienia Zarządowi Zieleni Miejskiej przez Komisję Gospodarki Komunalnej i Polityki Przestrzennej, Rada postanowiła uzupełnić oraz uszczegółowić przedstawiony dokument i zdecydowała w tej rozszerzonej formie wystąpić z pismem do ZZM,

11. Wystąpienie z pismem do Pełnomocnika Prezydenta ds. Osób Niepełnosprawnych w sprawie dostosowania placów zabaw do możliwości i potrzeb osób niepełnosprawnych - Pełnomocnik ds. Osób Niepełnosprawnych zwrócił się w piśmie z 10 września br. do Dyrektora Wydziału Wspierania Jednostek Pomocniczych z prośbą, aby kierowany przez niego wydział "zasugerował" radom osiedli przyjęcie określonych zapisów w przyszłorocznych budżetach. Zdaniem Rady, sformułowanie to godziło w autonomię samorządu pomocniczego, gdyż WJPM odpowiada za obsługę kancelaryjną jednostek pomocniczych. W związku z powyższym Rada zdecydowała się wypowiedzieć na ten temat w odrębnym piśmie.

Na zakończenie sesji odbył się punkt "Wolne głosy i wnioski", w ramach którego omówiono bieżące sprawy samorządu. Mimo rozbudowanego porządku obrad i kilku szczególnie ważnych uchwał, radnym udało się zrealizować wszystkie punkty przewidziane w planie sesji.