Gala Międzynarodowych Targów Poznańskich
- Wiemy, że targi muszą się zmieniać - mówił Tomasz Kobierski, prezes zarządu Grupy MTP, otwierając galę. - Niektórzy mówią, że jesteśmy szaleni, porywając się na tak wiele inwestycji. Ale my wiemy, że to jest inwestowanie w przyszłość tego miasta i naszej organizacji. Gen szaleństwa jest w DNA naszej firmy. I to ten gen w połączeniu z ciężką pracą pozwala nam odnosić sukces. Dlatego dziś możemy bez wahania powiedzieć, że tworzymy targi przyszłości. Gdyby dziś na scenie stał Edward Mazurkiewicz, zapytałbym go, jak to zrobić. Jestem pewny, że odpowiedziałby z dumą i bez wahania: najważniejsze są marzenia i odrobina szaleństwa.
Międzynarodowe Targi Poznańskie powstały w 1921 roku. Od początku są silnie związane z Miastem.
- Dziękuję za ostatnie 7 lat, które mieliśmy możliwość razem przeżyć - mówił Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - Udało nam się w tym czasie zrobić naprawdę wiele. Pandemia pokazała, że możemy wykorzystać przestrzeń w sercu miasta, by ratować ludzkie życie. A wojna w Ukrainie udowodniła, że pracownicy targów mają wielkie serca. Dziękuję za otwartość i profesjonalizm, za wszystkie inwestycje, dzięki którym porządkujemy przestrzeń Poznania. I wreszcie za to, co jest największym fenomenem: że potrafimy nie tylko robić rzeczy ważne dla całego regionu, ale także na tym zarabiać. Jestem przekonany, że Grupa MTP nie pokazała nam jeszcze swojego całego potencjału, że to, co dziś widzimy, to dopiero zalążek tego, co przed nami.
Dziś Grupa MTP jest największym organizatorem targów w Polsce i liderem w tej części Europy.
- Myślę, że każdy z nas na tej sali ma osobiste wspomnienia związane z targami - mówił Marek Woźniak,Marszałek Województwa Wielkopolskiego. - Wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak są ważne dla miasta i Wielkopolski. Są nasza marką, znakiem rozpoznawczym. Były przez wiele lat czymś niezwykłym w Polsce Ludowej - oknem na świat, który na co dzień nie był dostępny. Można było w tym oknie dostrzec dobra i elementy kultury, które były nieosiągalne. Później przez wiele lat targi były miejscem ważnych wydarzeń - m.in. związanych z polską prezydencją w Unii Europejskiej.
Podczas gali Grażyna Ignaczak-Bandych, Szef Kancelarii Prezydenta RP, wręczyła przedstawicielom Grupy MTP prestiżowe odznaczenia za zasługi w działalności na rzecz rozwoju polskiego sektora targowego oraz za wkład w rozwój gospodarki.
- Dziękuję za otwartość i fachowość, wrażliwość i solidarność. Targi są takie, jak ludzie, którzy dla nich pracują - podkreślał Michał Zieliński, Wojewoda Wielkopolski.
Krzyże Kawalerskie Orderu Odrodzenia Polski otrzymali Tomasz Kobierski i Elżbieta Roeske - prezes i wiceprezes Zarządu Grupy MTP.
Złote Krzyże Zasługi trafiły do Zbigniewa Józefioka oraz Bartosza Zeidlera, a srebrne - do Iwony Brody, Iwony Kasprzak oraz Andrzeja Półrolniczaka. Brązowymi Krzyżami Zasługi odznaczono: Filipa Bittnera, Rafała Durczaka, Bartosza Dworzańskiego, Wioletę Grabarską, Piotra Kamińskiego, Macieja Korasiaka, Michała Modrowskiego, Dariusza Muślewskiego, Karolinę Niementowską, Jakuba Patelkę, Krzysztofa Pokorskiego, Marcina Rewersa, Marlenę Suwałę, Józefa Szyszkę oraz Sabrinę Żymierską.
Przypominano także o działalności Fundacji In_Spire i jej roli podczas organizacji pomocy dla obywateli Ukrainy..
- Dziękuję wszystkim, dzięki którym mogliśmy wspólnie przygotować punkt recepcyjny, miejsca noclegowe, centralny punkt zbiórki darów razem z Caritas i rozpocząć wielką akcję pomocową - mówiła Iwona Kasprzak, prezes Zarządu Fundacji In_Spire. - Cieszymy się, że nasza młoda, ale prężna fundacja mogła skoordynować pomoc, która płynęła i nadal płynie z wielu stron.
Uroczystą galę zakończyły występy artystyczne, w tym koncert Małgorzaty Ostrowskiej oraz pokaz poznańskich tancerzy pod przewodnictwem francuskiego choreografa Sadecka Waffa.
Sto lat sukcesów
Międzynarodowe Targi Poznańskie od momentu swojego powstania były miejscem rynkowych premier, gdzie nawiązywano wartościowe kontakty handlowe i promowano polską gospodarkę. Dzięki temu jeszcze przed II wojną światową Poznań wyrósł na czwarty pod względem wielkości ośrodek targowy w Europie. Dziś Grupa MTP jest największym organizatorem targów w Polsce i bezapelacyjnym liderem w Europie Środkowo-Wschodniej.
Przez sto lat targi bardzo się zmieniły - tak jak zmieniły się gospodarka i kultura. Dziś nie ma już jednej, trwającej dwa tygodnie, międzynarodowej imprezy - w portfolio Grupy MTP jest blisko setka wydarzeń targowych, zarówno tych dla biznesu, jak i dla pasjonatów. Każdego roku targi poznańskie odwiedza przeszło milion osób z całego świata.
Grupa MTP zajmuje się nie tylko organizacją targów i innych wydarzeń. Od lat rozwija inne obszary działalności - np. reklamę zewnętrzną czy gastronomię. Wyrazem tego było stworzenie w 2018 roku parasolowej marki Grupa MTP, która zastąpiła Międzynarodowe Targi Poznańskie. Dzięki temu spółce udało się przejść przez pandemiczny kryzys, czas ten wykorzystując na rozwijanie dotychczasowych i tworzenie nowych marek - np. agencji interaktywnej r360, diety pudełkowej City Diet czy aplikacji do zamawiania jedzenia ZiO app.
Był to też czas przygotowywania wielu inwestycji: trwa budowa wielopoziomowego podziemnego parkingu, który przełoży się na jeszcze większy komfort wystawców i odwiedzających. Nad podziemnym parkingiem pojawi się nowa przestrzeń, która zostanie oddana mieszkańcom i turystom. Między pawilonami 1, 2 i 12, powstanie m.in. estetyczny, otoczony zielenią plac ze strefą do rekreacji i wypoczynku. Pomieści on ponad 10 tysięcy osób i doskonale sprawdzi się jako miejsce plenerowych wydarzeń kulturalnych, koncertów i eventów. W jego obrębie otwarte zostaną liczne restauracje i kawiarnie.
Grupa MTP, poza uznanymi w świecie biznesowym imprezami targowymi, organizuje kongresy, konferencje, wydarzenia kulturalne i sportowe, przyciągające setki tysięcy gości z całego świata. W swoim portfolio ma około stu autorskich imprez. W 2019 roku w organizowanych przez nią wydarzeniach wzięło udział 1,4 mln osób. Do Grupy MTP należą takie marki jak: IdeaExpo, zajmująca się projektowaniem i budową stoisk, City Marketing, odpowiadający za reklamę zewnętrzną, bileteria ToBilet, restauracje GARDENcity, agencja interaktywna r360 czy CityDiet.
AW