Aktualności

Informacje dodatkowe

czwartek, 16 maja 2024
BEZCHMURNA NOC 21oC
jakość powietrza: Jakość powietrza dobra, można przebywać na zewnątrz i zażywać aktywności fizycznej.
dobra
Facebook Instagram Tiktok RSS VP

Nad Wartą na leżaku

Nad Wartą na leżaku

Nad Wartą na leżaku

W tym tygodniu nadwarciańską infrastrukturę uzupełniły wykonane z drewna stacjonarne leżaki. Można na nich wypocząć i cieszyć się słońcem w najchętniej odwiedzanych rejonach po obu stronach rzeki - między rozwidleniem Warty i Cybiny a mostem Królowej Jadwigi. - Tereny nadwarciańskiej oprócz relaksu na nowych leżakach oferują też dużo atrakcji dla amatorów aktywnego wypoczynku. Od lat furorę robi Wartostrada. Wzdłuż rzeki - pomiedzy mostami Rocha i Królowej Jadwigi - można też skorzystać z siłowni zewnętrznej albo - w okolicach mostu Lecha od strony ul. Hlonda - ścianki wspinaczkowej. - W tym sezonie, jak zawsze nie zabraknie tramwaju wodnego, który kursować będzie po rzece od 18 maja. Rejsy odbywać się będą w weekendy na dwóch trasach. Od 1 czerwca w Starym Porcie będzie funkcjonować tymczasowa przystań rzeczna, w której za darmo można zacumować łódź. Również od tego dnia będzie można skorzystać z wypożyczalni motorówek.  - W ubiegłym roku zakończyła się rewaloryzacja brzegów Warty. Realizowana wspólnie przez Miasto i Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie inwestycja dotyczyła odcinka między mostami Przemysła I a rozwidleniem Warty i Cybiny. To łącznie 5 km na obu stronach rzeki. Prace polegały na modernizacji zabezpieczeń brzegowych. Betonowe płyty zastąpione są przepuszczalnymi umocnieniami w postaci koszy i materaców gabionowych wypełnionych kamieniem naturalnym i humusem, które następnie pokryto zielenią. Zmiany te chronią brzegi przed erozją oraz zwiększają potencjał retencji gruntowej. W ramach inwestycji wyremontowano także m.in. schody, tarasy oraz ścieżki. - Dolina Warty to bogaty ekosystem. Dlatego od Bramy Poznania, wzdłuż rzeki Cybiny i Wartostrady, w kierunku północnym mieszkańcy i turyści mogą korzystać ze ścieżki przyrodniczej. To teren dzikiej natury, w którym jak w soczewce można zaobserwować zależności ekologiczne, zmiany klimatyczne czy efekty działalności człowieka. Ścieżka prowadzi przez 12 oznakowanych punktów-przystanków, z których każdy porusza inne zagadnienie związane z nadrzecznym ekosystemem - W okolicach Bramy Poznania można też odwiedzić Rzeczny Ogród Ekoedukacji i Eksperymentalny Ogród Dziedzictwa. To miejsca zabawy i spędzania wolnego czasu pośród  miejskiej przyrody oraz edukacji ekologicznej, prowadzonej w atrakcyjny sposób. - Jak co roku Miasto wynajmuje także nadrzeczne tereny najemcom. Dla mieszkańców i turystów przygotowano liczne wydarzenia muzyczne, wystawy oraz warsztaty. Więcej na temat tegorocznego sezonu nad Wartą można przeczytać na stronie poznan.pl.  - JZ
16.05.2024

Michelle Obama i Sanna Marin w Poznaniu

Michelle Obama i Sanna Marin przyjechały do Poznania na Impact'24

Michelle Obama i Sanna Marin w Poznaniu

Podczas drugiego dnia kongresu Impact'24 rozmawiano m.in. o stanie demokracji w Europie. - Zachęcam Państwa nie tylko do ciekawych dyskusji na konferencji Impact, ale również do zwiedzania miasta, do pójścia na Stary Rynek, do przespacerowania się po centrum. Zrobiliśmy kapitalny remont i dziś Poznań naprawdę kwitnie. Ale tak samo kwitł Charków, gdy w 2021 r. odwiedziłem to miasto - mówił Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania, otwierając spotkania podczas drugiego dnia Impactu. - Impact i udział w nim wybitnych intelektualistów, polityków oraz przedsiębiorców jest gwarancją dyskusji na najwyższym światowym poziomie o tym, co powinno być dla nas obecnie najważniejsze - czyli o obronie naszych wartości. A mówiąc o naszych wartościach, mam na myśli demokrację, wspólną Europę i wolność. - O trwającej wojnie Rosji z Ukrainą mówiła także Sanna Marin, była premier Finlandii. Punktem wyjścia było pytanie, czy Europa robi wystarczająco wiele, by pomoc zaatakowanemu krajowi. - Nie,zdecydowanie robimy za mało i nie wystarczająco szybko - nie miała wątpliwości Sanna Marin. - Ukraina potrzebuje więcej broni, lepszej ochrony przeciwpowietrznej, amunicji, musimy się upewnić, że otrzyma również wystarczającą pomoc finansową. Konieczne są także ostrzejsze sankcje dla Rosji. Musimy wyraźnie pokazać, że atak na niepodległe państwo, jakim jest Ukraina, się po prostu nie opłaca i wiąże się z poważnymi konsekwencjami. Musimy pomóc Ukrainie, bo nie możemy sobie pozwolić na zwycięstwo Rosji. - Podczas drugiego dnia kongresu wystąpiła również Michelle Obama, była pierwsza dama USA, która opowiedziała o swojej karierze, łączeniu życia zawodowego z prywatnym i działalności charytatywnej z wychowywaniem dzieci. - Myślę, że wielu z was, obecnych dziś na tej sali, ma male dzieci, ma córki - mówiła Michelle Obama. - Na pewno wychowujecie je w przekonaniu, że w przyszłości mogą być, kimkolwiek chcą. I one wam wierzą. Ale czy równocześnie tworzycie takie środowiska pracy, w których wasze dzieci, wasze córki czułyby się dobrze? To jest ważne zadanie, które stoi przed liderami: mieć wpływ na to, by zmieniac swiat dla naszych dzieci. - Jako pierwsza dama Michelle Obama popierała cztery główne inicjatywy. Poprzez "Let's Move!" pracowała nad pomocą rodzicom w wychowywaniu zdrowszych dzieci, a poprzez "Joining Forces" honorowała i wspierała żołnierzy, weteranów i ich rodziny. Inicjatywa "Reach Higher" zachęcała młodych ludzi do podjęcia wyższego wykształcenia, a "Let Girls Learn" promowała edukację dziewcząt na całym świecie. - AW
16.05.2024

*Jesteś u siebie - nowa strategia marki Poznań

Na zdjęciu tramwaj na zielonym torowisku, na to nałożone nowe logo Poznania - na zielonym tle, dom ze stylizowanej litery P, obok gwiazdka

*Jesteś u siebie - nowa strategia marki Poznań

Nowa strategia komunikacji marki Poznań została zaprezentowana 15 maja, podczas odbywającego się w stolicy Wielkopolski międzynarodowego kongresu "Impact'24". - W Poznaniu razem tworzymy miasto przyjazne wszystkim, pełne życzliwości i szacunku - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - Takie, które jest domem dla każdego człowieka, bez względu na pochodzenie, wiek, orientację seksualną, stopień sprawności czy przekonania. Jesteśmy dumni z naszej tysiącletniej historii i odważnie patrzymy w przyszłość - dlatego nadszedł czas na zmiany. Chcemy, by nowa identyfikacja wizualna łączyła wielowiekową tradycję Poznania z wizerunkiem nowoczesnego miasta, jakie wspólnie tworzymy. - https://www.youtube.com/watch?v=4rX-MjrNm1M - Logo marki Poznań to dom, który jest zarazem literą "P". Gwiazdka nad domem symbolizuje poznańskie wartości: kompaktowość, przyjazność i sprawczość, a także dumę, wolność i człowieka. Równocześnie dyskretnie nawiązuje do poprzedniego logotypu, który zdążył już się zadomowić w pamięci mieszkańców i turystów. To symbol kontynuacji, oraz współgrania przeszłości i przyszłości, tradycji i nowoczesności. Sam znak domu po odwróceniu tworzy literę "P" - inicjał imion świętych Piotra i Pawła. Zarówno dom, jak i gwiazdka umieszczone są w tarczy, której kształt występuje w herbie Miasta. To czytelny znak, podkreślający jak ważna jest dla poznanianek i poznaniaków tysiącletnia tradycja Poznania..  - Poznań jest inkluzywny, dlatego tarcza logo w identyfikacji nie ma wyłącznie jednego koloru, zamiast tego może wypełniać się kolorami, treściami, obejmując różne aspekty miejskiego życia. Symbol domu również jest zmienny, wydłuża się lub poszerza, przybiera formy ikon lub elementów architektonicznych miasta. Wszelkie decyzje związane z ujednoliceniem formy i koloru będą konsultowane z ekspertami, radnymi Miasta oraz miejskimi jednostkami. Zaproponowanym przez autora identyfikacji podstawowym kolorem tarczy w logo miałby być zielony, co nawiązuje do barwy poznańskich tramwajów i autobusów, a także do miejskiej przyrody i ekologicznych rozwiązań, czyli do rzeczy bardzo ważnych dla mieszkańców i mieszkanek Poznania.  - Kampania promocyjna nowej marki będzie oparta o hasło *Jesteś u siebie, które pokazywane będzie w wielu kontekstach. Na początek - podczas Nocy Muzeów, w formie świetlnych napisów. Zaprojektowany został także przyjazny wizerunek patronów Poznania, świętych Piotra i Pawła, obecnych w herbie Miasta. Przerysowany w przystępnej formie, będzie wykorzystany np. podczas tworzenia miejskich gadżetów. - Podstawa, czyli wartości ważne dla poznanianek i poznaniaków - Poprzednia strategia marki Poznania została opracowana 15 lat temu - w 2009 roku. Od tego czasu wiele zmieniło się nie tylko w podejściu do projektowania, ale także w samym Mieście. Dlatego konieczne było stworzenie nowej, spójnej koncepcji oraz rozpoznawalnego znaku. Takiego, który będzie atrakcyjny, nowoczesny i wielofunkcyjny, a jednocześnie będzie dobrze oddawał kluczowe dla poznanianek i poznaniaków wartości.  - Prace zaczęliśmy od analizy symboliki herbu Poznania oraz jego nowoczesnej restylizacji - podkreśla Maciej Kawecki, projektant ze studia Brandburg, który przygotował logo. - Zadaniem było jednak zbudowanie nowoczesnych narzędzi komunikacji odpowiednich dla europejskiej metropolii jaką jest Poznań. Język wizualny musiał być więc dynamiczny, nowoczesny, zgodny ze współczesnymi trendami projektowania. I tu pojawił się drugi obszar poszukiwań, a więc co myślą mieszkańcy Poznania dziś, co jest dla nich ważne. - Długofalowy proces rozpoczął się już w styczniu 2023 roku. Po przeanalizowaniu dotychczasowej strategii rozwoju Miasta, której podstawą były m.in. obszerne konsultacje z mieszkańcami Poznania, a także po analizie marki, opracowań badań społecznych oraz badań dotyczących jakości życia, postawiono na kolejne warsztaty - tym razem z przedstawicielami lokalnych organizacji, zajmujących się turystyką, inwestycjami czy inicjatywami o charakterze społeczno-kulturalnym. To w ich trakcie zdefiniowano najważniejsze wartości związane z misją Poznania, które są istotne dla poznaniaków i poznanianek. Wśród nich znalazły się m.in.: otwartość, współodpowiedzialność i współtworzenie. I to właśnie na nich opiera się nowa strategia marki Miasta.  - Marka jest narzędziem do kreowania wizerunku - podkreśla Cezary Tyliński, pełnomocnik Prezydenta ds. Marki Miasta. -  Wizerunek miasta jest sumą wyobrażeń o nim. Wpływają na niego zarówno osoby tu mieszkające, inwestujące, czy odwiedzające Poznań, Wpływ na wizerunek ma także interpretacja naszego dziedzictwa czy położenie geograficzne. Budowanie spójnego wizerunku marki Poznań jest możliwe tylko poprzez wspólne zaangażowanie wielu osób i podmiotów. - Dzięki takiemu działaniu nowa strategia marki Poznań opiera się na ważnych dla ludzi, rzeczywistych wartościach i cechach. Pozwala przez to wyróżnić wizerunkowo pozycję miasta, a co za tym idzie - pomoże przyciągnąć nowych mieszkańców i biznes, rozwijać turystykę i kulturę oraz angażować wszystkie osoby związane z Poznaniem. - Po poznańsku, czyli prosta i praktyczna komunikacja - Strategia stała się podstawą do pracy nad nową identyfikacją wizualna miasta. W jej centrum znajduje się oczywiście logo. To początek całego systemu, który precyzuje, jak powinny być oznaczone różnego typu przedsięwzięcia tworzone przez Miasto lub we współpracy z nim. Poza zbiorem oznaczeń zawiera także określoną kolorystykę oraz spójną typografię. - W praktyce oznacza to, że dzięki ujednoliconym elementom graficznym będzie można już na  pierwszy rzut oka rozpoznać, np. plakat promujący miejską imprezę. Nowe znaki i fonty pojawią się również na urzędowych pismach i dokumentach. Dzięki temu wszystko będzie spójne i łatwe do rozpoznania przez odbiorców. - Wprowadzanie nowej strategii marki będzie odbywać się stopniowo, poczynając od zmiany komunikacji wizualnej Urzędu Miasta Poznania.  - Zmiany będziemy wprowadzać z dbałością o środowisko, rozsądnie i praktycznie, po poznańsku - mówi Joanna Żabierek, zastępczyni dyrektora Gabinetu Prezydenta UMP ds. marketingu Miasta. -  Zależy nam na podejściu zero waste zarówno przy wykonaniu materiałów informacyjnych, jak i przy działaniach promocyjnych, więc nie zmarnujemy żadnych zasobów. Jeżdżące po Poznaniu taksówki z miejskim herbem nie będą wymieniać go na logo, to oczywiste. Ale już np. nowe materiały graficzne promujące miejskie wydarzenia będą zaprojektowane zgodnie z księgą marki miasta. - Nową odsłonę zyska też miejska strona internetowa: poznan.pl. Zmiany nie tylko odświeżą ją  pod względem wizualnym, ale także poprawią nawigację po niej  - by stworzyć nowy, lepszy sposób komunikowania się z mieszkańcami. - Pierwsza miejska impreza pod nowym szyldem - Płytówka - odbędzie się już 17-19 maja wokół Ratusza - będzie to muzyczne i gastronomiczne powitanie odrestaurowanej płyty Starego Rynku. - Więcej o nowej marce miasta można dowiedzieć się ze strony internetowej www.markapoznan.pl , gdzie także dostępna jest do pobrania księga marki miasta. - AW
15.05.2024

Kejtrówka i "Latające psy" wracają na Cytadelę

Kejtrówka i "Latające psy" wracają na Cytadelę

Kejtrówka i "Latające psy" wracają na Cytadelę

Kejtrówka jest organizowana przez Miasto w ramach programu "Kejter też poznaniak". Tegoroczna edycja odbędzie się 18 i 19 maja na polanie pod Dzwonem Pokoju na Cytadeli w godz. 10-18.  - Wydarzenie jest skierowane do wszystkich miłośników psów. Jak co roku będzie się można dowiedzieć wielu rzeczy, które przydadzą się właścicielom czworonogów. Nie zabraknie porad specjalistów, pokazów, prelekcji - mówi Patryk Pawełczak, dyrektor Gabinetu Prezydenta UMP.  - Na Kejtrówce stanie specjalny punkt informacyjny poznańskiego schroniska. Eksperci opowiedzą m.in. o całym procesie adopcyjny, a także o tym jak przygotować dom na nowego lokatora.  - Będzie można także sprawdzić, czy pies jest prawidłowo zaczipowany oraz czy wszelkie dane są aktualne. To ważne, kiedy zwierzę się zgubi. W naszym punkcie będzie można te informacje zaktualizować. Oprócz tego będziemy pokazywać, jak domowymi sposobami zrobić zabawki dla psa - mówi Katarzyna Frąckowiak, zastępczyni kierownika Schroniska dla Zwierząt w Poznaniu.  - Na stoisku straży miejskiej funkcjonariusze udzielać będą informacji na temat m.in. zasad korzystania z terenów parkowych, wybiegów czy sprzątania nieczystości po swoim psie. Rozdawane będą poradniki kejtrowe oraz woreczki na nieczystości. Fundacje prozwierzęce w licznych punktach promować będą swoją działalność oraz odpowiedzialną adopcję. - Przez dwa dni nie zabraknie licznych pokazów. Zaprezentują się psy ratownicze z ochotniczej straży pożarnej. Będzie można zobaczyć pokazy psich dyscyplin sportowych - flyball, canicrossu, bikejoringu i scooterjoringu oraz umiejętności - frisbee, nosework, psi fitness, psi masaż. Atrakcją tegorocznej imprezy będzie także Diego - pies podróżnik, który wraz z właścicielem na specjalnie skonstruowanym motorze podróżują wspólnie po Polsce i świecie. - Dla uczestników przygotowano wiele prelekcji. Będzie można dowiedzieć się więcej o bezpiecznych i wychowawczych zabawach z psem, świadomej adopcji albo o tym, jak wyćwiczyć u swojego pupila nawyk chodzenia na luźnej smyczy. Ponadto eksperci podpowiedzą, jak rozpoznać oznaki bólu u zwierzęcia czy przeprowadzić psi masaż. Opowiedzą też o podstawach fizjoterapii, wykrywaniu chorób dziedzicznych, treningu medycznym i dogfitnesie.  - Na uczestników wydarzenia czekają liczne quizy i konkursy dotyczące wiedzy kynologicznej, psiego posłuszeństwa i ogólnej tematyki związanej z tymi zwierzętami. Skorzystać też będzie można ze stałych punktów porad, m.in. weterynaryjnych, behawioralnych, kynologicznych. W fotobudce można będzie zrobić darmową sesję zdjęciową ze swoim pupilem. - Dla najmłodszych organizatorzy przygotowali strefę dziecięcą, w której zaplanowano animacje, zabawy, konkursy i warsztaty tworzenia przypinek oraz ekotoreb z motywem psa. Dużą atrakcją będzie z pewnością interaktywny teatrzyk. Psy-aktorzy włączą do zabawy dzieci, które uczestniczyć będą w zadaniach stawianych im przez czworonożnych pupili: podrzucanie kości - tak żeby żadna nie spadła, czołganie się pod ogrodzeniem, pokonywanie toru przeszkód oraz nauka psiego tańca. - Czworonogi znów będą latać nad Cytadelą  - "Latające psy" to seria imprez, na których czworonożni sportowcy prezentują niesamowite, nierzadko akrobatyczne umiejętności. Wydarzenie promuje ideę i znajomość dog frisbee. To jedna z najpopularniejszych dyscyplin kynologicznych na świecie, mającą rzesze miłośników również w Polsce. Polega na aportowaniu przez psa lecącego dysku oraz wykonywaniu przez niego różnych powietrznych akrobacji. Widowiskowe zawody bazują na umiejętnościach wymagających współpracy człowieka z psem. - Efektowne pokazy można będzie obserwować przez weekend na Cytadeli. Podobniej jak w poprzednich latach, organizatorzy spodziewają się silnej stawki psich sportowców z całej Polski oraz zagranicy. Zawodnicy wystartują w konkurencjach dystansowych ThrowNGo, polegających na aportowaniu przez psa lecącego dysku oraz Freestyle, czyli widowiskowych pokazach dogfrisbee w stylu wolnym, które prezentowane są do wybranej przez zawodnika muzyki. - Zawody będą rozgrywane na dwóch polach. W konkurencji, która jest najliczniej obsadzona, czyli ThrowNGo, mamy na ten moment zgłoszonych 180 zawodników, więc na pewno będzie na co popatrzeć. Będzie można zobaczyć psy wszelkich ras, wielkości, maści i temperamentów - mówi Paula Gumińska, przedstawicielka organizatora zawodów "Latające psy".  - Dodatkowych emocji dostarczą dyscypliny Frizgility oraz Time Warp. Frizgility to konkurencja mieszana frisbee i agility. Niesamowicie widowiskowa gra, podczas której pies i zawodnik wielokrotnie przełączają się z trybu agility (w którym pies prowadzony przez swojego przewodnika komendami musi pokonać specjalny tor przeszkód) na frisbee i odwrotnie.  - Celem drugiej z dodatkowych konkurencji - Time Warp - jest zgromadzenie jak największej liczby punktów poprzez jak najszybsze skompletowanie trzech chwytów w wyznaczonych strefach. Czwarty rzut do tzw. Sweet Spotu, wykonany w przydzielonym czasie, daje szansę walki o najwyższe miejsca na podium.  - "Latające psy" organizowane są nieprzerwanie od 2006 roku. Szczegółowy harmonogram zmagań można znaleźć na Facebooku.  - Organizatorem zawodów "Latające psy" jest Dogfrisbee.pl. Partnerem zaś Miasto Poznań. - JZ
16.05.2024

Remont ul. Umultowskiej

Zdjęcie zniszczonej nawierzchni ul. Umultowskiej

Remont ul. Umultowskiej

W zeszłym roku remont realizowany był od ul. Lechickiej do Madziarskiej. W trakcie prac na kolejnych odcinkach ul. Umultowskiej usunięta zostanie stara, zniszczona nawierzchnia i ułożone nowe warstwy asfaltu - wiążąca i ścieralna. Dodatkowo w rejonie zatok autobusowych położona zostanie specjalna siatka wzmacniająca. Dzięki temu kierowcy i rowerzyści zyskają zdecydowanie lepsze warunki do poruszania się na kolejnym odcinku ulicy.  - Z uwagi na znaczenie komunikacyjne ul. Umultowskiej, tegoroczne prace będą prowadzone etapami, aby zminimalizować utrudnienia w ruchu. W pierwszej kolejności - od poniedziałku, 20 maja - drogowcy działać będą na pasie wyjazdowym z miasta, na odcinku od ul. Madziarskiej do skrzyżowania z ul. Stoińskiego.   - Następnie, w piątek, 24 maja, prace przeniosą się na sąsiedni pas. - Objazdy wyznaczone będą przez ul. Lechicką lub Sarmacką, a następnie aleją Praw Kobiet, ul. Łużycką i Stoińskiego. Na czas zamykania wlotów w ul. Madziarską i Wachowiaka objazdy wyznaczono sąsiednimi ulicami. - W kolejnym etapie (od 29 maja) prace obejmą pas w kierunku centrum od ul. Wiechowicza do ul. Strugarka - a potem (od 6 czerwca) dalszy odcinek - od ul. Strugarka do wysokości przystanków autobusowych "Os. Batorego". Na tym etapie wprowadzony zostanie objazd ulicami: Opieńskiego, Szeligowskiego i Wiechowicza. - Następnie, od 11 czerwca, remont obejmie pas ruchu w kierunku Umultowa od skrzyżowania z ul. Stoińskiego do ul. Strugarka, a od 18 czerwca, jego dalszy fragment tj. od ul. Strugarka do przystanków autobusowych "Os. Batorego". Utrzymany zostanie objazd ciągiem ulic: Opieńskiego, Szeligowskiego i Wiechowicza. - Na koniec ekipy remontowe przeniosą się w rejon skrzyżowania ul. Umultowskiej, Stoińskiego i Wiechowicza, gdzie na dojeździe do skrzyżowania wymieniana będzie nawierzchnia jezdni wschodniej, a następnie zachodniej. Prace będą prowadzone na wewnętrznych pasach ruchu ulic Stoińskiego i Wiechowicza. Przejazd możliwy będzie z wykorzystaniem nawrotek w rejonie najbliższych skrzyżowań powyższych ulic. - Zmiany w komunikacji autobusowej - W związku z pracami zmieni się przebieg tras linii autobusowych nr 174, 185, 191 i nocnej nr 218.  W rejonie prowadzonych prac zlokalizowane zostaną tymczasowe przystanki (będą się znajdować w pobliżu tych stałych). Autobusy zatrzymywać się będą na wszystkich przystankach na trasach objazdowych (za wyjątkiem linii nr 185, w terminie od 24 do 25 czerwca). Więcej o zmianach w komunikacji w okolicy ul. Umultowskiej na stronie ZTM.  - Remont powinien zakończyć się wraz z końcem czerwca. Jego koszt to niemal dwa miliony złotych.  - Kierowcy i rowerzyści powinni zachować ostrożność i zwracać uwagę na zmieniające się oznakowanie. - ZDM
16.05.2024

Spotkanie z ambasadorem Szwajcarii

Na zdjęciu prezydent Poznania i ambasador Szwajcari podają sobie dłonie

Spotkanie z ambasadorem Szwajcarii

Fabrice Filliez pełni funkcję ambasadora Szwajcarii w Polsce od września 2022 roku. Wcześniej zajmował to samo stanowisko w Singapurze i Brunei. Jest prawnikiem, tytuł magistra prawa europejskiego zdobył w Instytucie Studiów Europejskich na uniwersytecie w Brukseli.  - Prezydent Poznania rozmawiał z ambasadorem o możliwościach współpracy, a także o możliwościach, jakie czekają na szwajcarskich inwestorów w stolicy Wielkopolski.  - Coraz więcej firm ze szwajcarskim kapitałem działa w Poznaniu i województwie wielkopolskim i jest to dobry znak, jeśli chodzi o przyszłość wzajemnych relacji między naszymi krajami - mówił Jacek Jaśkowiak, prezydent Miasta. - Jestem przekonany, że udział Ekscelencji w konferencji Impact zachęci nowe szwajcarskie firmy do inwestowania w Poznaniu. Zachęcam również do spacerów, żeby poczuć ducha historycznych terenów Międzynarodowych Targów Poznańskich, jednych z najstarszych targów i centrów wystawienniczych w Europie Środkowej i Wschodniej.  - Według danych opublikowanych przez Centralny Ośrodek Informacji Gospodarczej w Poznaniu działają 34 spółki z kapitałem szwajcarskim. Biuro Obsługi Inwestorów ściśle współpracuje z inwestorami z tego kraju. Jednym z nich jest Roche - firma dostarczająca innowacyjne rozwiązania w dziedzinie ochrony zdrowia. W Globalnym IT Solution Center Roche, położonym w pobliżu Jeziora Maltańskiego w Poznaniu pracuje 250 osób.  - AW
15.05.2024
Zobacz więcej aktualności

blok treści

Plan Poznania

plan

Znajdź na mapie Poznania

Szukaj
 
System podpowiada prawidłowe nazwy
Przejdź do planu Poznania

Wydarzenia

Wybierz kategorie
Wszystkie
Kategorie
Zamnknij
Wybierz kategorie
Kultura Poznań
Informacje i aktualności
Informacje i aktualności

artykuł

artykuł

artykuł

artykuł

Afisz Kulturalny
2859
Wydarzeń
1978
Seansów
252
Koncertów
0
Spektakli
Video Poznań

Więcej aktualności z Poznania

Wybierz portal
Wszystkie
Portale
Zamknij
  • Wszystkie
  • Info
  • Inwestycje
  • Fakty i Liczby
  • Firma
  • Osiedla
  • Oświata
  • Pozarządowy Poznań
  • Prezydent
  • Rowery
  • Smart City
  • Sport
  • Straż miejska
  • Transport
  • Środowisko
  • Zdrowie
  • Kultura
  • Niepełnosprawni
  • Odnowa
  • Studia
  • Senior
  • Sprawy Lokalowe
  • Turystyka
  • Wszystko o odpadach
Zobacz więcej aktualności
Biuletyn Miejski

biuletyn

Aktualności

artykuł

artykuł

artykuł

artykuł

Przejdź do Biuletynu