Edukacja biznesowa w poznańskich szkołach

Od 20 do 24 października odbędzie się trzecia edycja projektu Tydzień SSC/BPO, który realizowany jest przez poznańskie centra usług nowoczesnych oraz szkoły ponadgimnazjalne. Projekt składa się z dwóch części. W pierwszej przedstawiciele firm przeprowadzą warsztaty w szkołach, w trakcie których uczniowie dowiedzą się m.in. czym jest sektor usług nowoczesnych oraz jakie kompetencje trzeba posiadać, by w nim pracować. W drugiej uczniowie odwiedzą firmy, by przekonać się jak wygląda praca w centrach.

1 - grafika artykułu
1

Jak podkreśla Marcin Przyłębski, dyrektor Biura Obsługi Inwestorów UMP "celem tego projektu jest zapoznanie młodzieży z możliwościami jakie daje sektor usług nowoczesnych. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się branży w Polsce. Obecnie szacuje się, że w Polsce ponad 100 tys. pracuje w sektorze, a co roku przybywa w nim ponad 10 tys. miejsc pracy. W Poznaniu w ciągu dwóch ostatnich lat liczba osób zatrudnionych w centrach usług nowoczesnych wzrosła o 50%."

W tegorocznej edycji udział wezmą firmy: Bridgestone, CenturyLink. Ciber, Egnyte, Franklin Templeton Investments, Kennametal, MAN. Do projektu zaproszone zostały również: Zespół Szkół Ekonomicznych, Zespół Szkół Komunikacji, Zespół Szkół nr 2, II LO, IX LO, XII LO oraz XVII LO. 

W trakcie Tygodnia SSC/PBO poznańscy uczniowie dowiedzą się jak rozpocząć karierę w centrach usług nowoczesnych, na czym polega specyfika pracy w globalnej i wielokulturowej firmie, a także jak wyróżnić się spośród tłumu kandydatów czy jak budować własną markę jako pracownika. Uczniowie będą mieli także okazję podglądać pracę centrów usług nowoczesnych. 

Koordynatorem tego niezwykłego projektu jest Biuro Obsługi Inwestorów Urzędu Miasta Poznania.