Miasto Poznań supermarką

Poznań, jako jedyne miasto w Polsce, otrzymał nagrodę dla najsilniejszej marki w Polsce, marki konsekwentnie budującej wizerunek otwartej i nowoczesnej metropolii. Statuetkę wręczono podczas uroczystej gali, 25 maja br., w Warszawie.

Gala w Warszawie - grafika artykułu
Gala w Warszawie

Miasto Poznań rozpoczęło w 2009 roku realizację strategicznych działań wizerunkowych w oparciu o nową strategią promocyjną. Strategia Promocji Marki Poznań spaja potencjał miasta z wielu dziedzin w jeden unikalny produkt. Wspólnym kryterium jest zdolność do osiągania najwyższego poziomu i kreowania rozwiązań, które wygrywają. Nacisk położony został na tzw. sektory kreatywne - najbardziej rozwojowe dziedziny, zarówno gospodarki, jak i całokształtu życia społeczno-ekonomicznego.

Mimo iż Strategia Promocji Marki Poznań wdrożona została stosunkowo niedawno, to szybko zyskała miano jednej z najbardziej profesjonalnych i kompletnych w Polsce. Świadczyć mogą o tym przyznane ostatnio Miastu nagrody i wyróżnienia - m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Marketingu Miejsc "Welcome Festiwal", a dzięki ostatniej nobilitacji Miasto Poznań znalazło się w gronie tak znanych marek jak Apart, Cisowianka, Dr Irena Eris, Hexeline, Żywiec.

Nagrodę przyznaje organizacja The Superbrands działająca w 85 krajach świata, a w Polsce od 2005 roku. Celem jest promowanie i nagradzanie sukcesów marek, które osiągnęły wysoką reputację i trwałą przewagę nad konkurencją.

Honorową nagrodę dla marki, która dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu zyskała uznanie w kraju i na świecie, trafiła do Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, prosto na ręce jej dyrygenta - Jerzego Owsiaka.

W 2012 r. statuetki Superbrands zostały przyznane po raz szósty. O ich przyznaniu decyduje tzw. Rada Marek - niezależne gremium ekspertów w dziedzinie marketingu i reklamy m.in. w oparciu o kryterium rozpoznawalności marki. Nagrody przyznano w trzech kategoriach: najsilniejsze miasta i regiony, marki biznesowe i marki konsumenckie.