Miasto Poznań znów liderem promocji w Polsce

W raporcie "TOP PROMOCJI polskich miast, powiatów i regionów 2013" przygotowanym przez Fundację Best Place - Europejski Instytut Marketingu Miejsc liderem w zakresie działalności promocyjnej ponownie zostało Miasto Poznań. Kolejne miejsca w rankingu zajęły m.in. Wrocław i Kraków.

Poznań przyciąga najlepszych - grafika artykułu
Poznań przyciąga najlepszych

W tegorocznym raporcie za najlepiej promującą się jednostkę samorządu terytorialnego szefowie biur promocji ponownie uznali  Poznań. Wśród działań zauważono m.in. kolejną edycję konkursu "Poznań przyciąga najlepszych", który promuje akademicki potencjał Poznania. Wysoką pozycję w rankingu Poznań zawdzięcza także działaniom związanym z promocją akcji "Poznań za pół ceny" oraz kampaniom promocyjnym: "Allerogal" i "Szczęśliwe Marki pod szczęśliwą gwiazdką". Bez wątpienia to także rezultat podejmowanych działań w kontekście UEFA EURO 2012™ (kampanie promocyjne: "Come and Enjoy UEFA EURO 2012 in Poznan" oraz "Come and Join UEFA EURO 2012 in Poznan"), a także po zakończeniu mistrzostw.

Miasto Poznań w opinii szefów biur promocji zostało także docenione za najlepsze działania z zakresu promocji biznesowej i inwestycyjnej. W tym zestawieniu stolica Wielkopolski także wyprzedziła Wrocław. Wpływ na wysoką ocenę mogła mieć przede wszystkim, realizowana w ostatnich miesiącach, kampania promocyjna "Poznań daję pracę", która z jednej strony miała ułatwić przedsiębiorcom rekrutację profesjonalnej kadry, a także pomóc osobom poszukującym zatrudnienia. Pozycję lidera Poznań utrzymał też dzięki unikatowemu w skali kraju projektowi Konsorcjum Marki Poznań, które zrzesza najsilniejsze marki funkcjonujące na terenie Metropolii Poznań i stanowi platformę trwałej współpracy marketingowej pomiędzy miastem a partnerami komercyjnymi. W tegorocznym raporcie przygotowanym przez Fundację Best Place - Europejski Instytut Marketingu Miejsc Miasto Poznań zostało też liderem w kategorii komunikacji z mieszkańcami. W tym zestawieniu pierwsze miejsce dzieli z Wrocławiem.

Dwa lata temu, gdy publikowano pierwszy raport, Poznań był krótko po wdrożeniu kompleksowej Strategii Promocji Marki Poznań, która w sposób kompleksowy i profesjonalny wskazała główne kierunki działań promocyjnych. Dodatkowo, wysoka ocena promocji Poznania była także rezultatem kampanii wizerunkowej miasta w mediach zagranicznych, w której wykorzystano spot promocyjny "Kalejdoskop" nakręcony przez Xawerego Żuławskiego.