Ulica 27 Grudnia przede wszystkim dla pieszych

W środę, 20 listopada br., prezydent Poznania Ryszard Grobelny z zastępcą Mirosławem Kruszyńskim, przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu oraz architekci zaprezentowali na konferencji prasowej koncepcję uspokojenia ruchu oraz reorganizacji przestrzeni publicznych w ciągu ulic: plac Wolności - 27 Grudnia - Aleksandra Fredry.

wizualizacja - grafika artykułu
wizualizacja

Koncepcja, opracowana na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich, podobnie jak koncepcja dotycząca ulicy Święty Marcin, zakłada ograniczenie uciążliwości związanych z ruchem samochodowym i odwrócenie dominacji transportu nad innymi funkcjami ulicy.

W koncepcji zaproponowano m.in. uwolnienie od ruchu samochodowego ulicy 27 Grudnia i południowej pierzei placu Wolności. Uwzględniona została również linia tramwajowa w ciągu ulicy Ratajczaka wraz z jej wariantową relacją z ulicy 27 Grudnia w ulicę Mielżyńskiego. Daje to możliwość tworzenia nowych połączeń tramwajowych. W sposób szczególny w koncepcji zostały przedstawione rozwiązania dla skrzyżowania ulic Mielżyńskiego - Gwarna - Fredry - 27 Grudnia oraz skrzyżowania ulic Ratajczaka - 3 Maja - plac Wolności i fragmentu Alei Marcinkowskiego.

Wkrótce koncepcja uspokojenia ruchu oraz reorganizacji przestrzeni publicznych w ciągu ulic: plac Wolności - 27 Grudnia - Aleksandra Fredry poddana zostanie konsultacjom społecznym. Na stronie Zarządu Dróg Miejskich będzie się można z nią zapoznać i przesyłać swoje opinie i uwagi do końca stycznia 2014 roku.

Autorami koncepcji są dr inż. arch. Bartosz Kaźmierczak, mgr inż. arch. Przemysław Gwizdała, współpraca - inż. arch. Łukasz Ekwiński.