Przebudowa ronda Rataje: kolejne zmiany w organizacji ruchu [AKTUALIZACJA]

W nocy z 28 na 29 sierpnia (z piątku na sobotę) nastąpią zmiany w organizacji ruchu w rejonie przebudowywanego ronda Rataje. Pozwolą one - podobnie jak te, które weszły w życie do tej pory - na realizację założeń przyjętych na początku prac, by na każdym etapie przebudowy możliwy był zjazd i wjazd na rondo w każdym kierunku.

Przebudowa ronda Rataje: kolejne zmiany w organizacji ruchu fot. PIM - grafika artykułu
Przebudowa ronda Rataje: kolejne zmiany w organizacji ruchu fot. PIM

AKTUALIZACJA 31.08.2020

Intensywne opady deszczu, które miały miejsce w nocy oraz o poranku, a także prognozowany do wieczora deszcz, spowodowały przesunięcie zaplanowanego frezowania nawierzchni ul. Jana Pawła II, na odcinku od ul. Kórnickiej do ronda Rataje, z poniedziałku na wtorek (31.08 NA 1.09). Mimo niekorzystnych warunków atmosferycznych, w poniedziałek na tarczy ronda Rataje kontynuowany jest demontaż torowiska.

_____________________________________________________________

Od soboty, 29 sierpnia, kierowcy jadący ulicą Jana Pawła II od ronda Śródka będą mogli skorzystać z trzech pasów służących do skrętu w lewo, w ul. Baraniaka i jednego - zewnętrznego - przeznaczonego wyłącznie do jazdy prosto, w kierunku ronda Rataje. Trzy pasy do skrętu w lewo mają nie tylko ułatwić wjazd w ul. Baraniaka, ale też zachęcić wszystkich zmierzających w kierunku obwodnicy autostradowej, Kórnika czy Franowa, do omijania przebudowywanego ronda i korzystania z dróg alternatywnych.

FILM

Na odcinku ul. Jana Pawła II od ul. Kórnickiej do ul. św. Rocha kierowcy będą mieli do dyspozycji jeden pas ruchu. Niemożliwy będzie bezpośredni skręt z ul. Kórnickiej w ul. Jana Pawła II. Pojazdy jadące w tym kierunku od mostu św. Rocha zostaną poprowadzone objazdem, prowadzącym przez ul. św. Rocha.

Od soboty w okolicy ronda Rataje będzie obowiązywał zakaz ruchu pojazdów ciężarowych. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie prac i zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie.

RB, PIM