W tle stół z rozłożonymi kolorowymi kartkami, na których pracuje grupa ludzi. Z lewej strony napis: Bezpłatny warsztat Customer Discovery - Jak testować składowe modelu biznesowego? 8/12/2021. W Górnym lewym roku logotyp Poznańskiego Parku Naukowo Technologicznego. Z prawej strony logotyp Miasta Poznań i #poznanwspiera.

Bezpłatne warsztaty Customer Discovery - Jak testować składowe modelu biznesowego?

2021-12-08 ( środa )
Internet

Poznański Park Naukowo-Technologiczny i Miasto Poznań zapraszają na bezpłatny warsztat online: Customer Discoverty, czyli jak testować składowe modelu biznesowego.

Poznański Park Naukowo-Technologiczny i Miasto Poznań zapraszają na bezpłatny warsztat online: Customer Discoverty, czyli jak testować składowe modelu biznesowego.

Termin: 8 grudnia 2021, godz. 10:00 do 15:00

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, obowiązuje jedynie rejestracja, dostępna na stronie internetowej.

Warsztaty z metody Customer Discovery przeznaczone są przede wszystkim dla przedsiębiorców MŚP oraz osób zainteresowanych rozpoczęciem własnej działalności gospodarczej. Zarówno nowe pomysły biznesowe, jak i takie z potencjałem do usprawnień, najczęściej łączy to, że opierają się na szeregu założeń popartych przede wszystkim doświadczeniem pomysłodawcy. Taki model biznesowy, chociaż jest świetnym punktem startowym, opiera się na niekompletnych informacjach. Ryzyko związane z tego typu podejściem można znacznie zminimalizować poprzez przełożenie wspomnianych założeń na konkretne hipotezy oraz przetestowanie ich w kontakcie z obecnym lub potencjalnym klientem. Narzędziem pozwalających na sprawdzenie czy nowy pomysł - a zwłaszcza czy poszczególne składowe jego modelu biznesowego są zdefiniowane poprawnie z perspektywy klienta, jest właśnie Customer Discovery.

Sfinansowano ze środków budżetowych Miasta Poznania #poznanwspiera.

Plan spotkania:

  • od czego zacząć pracę nad pomysłem?
  • wprowadzenie do narzędzia business model canvas
  • stawianie hipotez na podstawie wizji założycielskiej
  • metody sprawdzania hipotez dotyczących kluczowych elementów pomysłu
  • wprowadzenie do metod testowania produktu
  • wyciąganie wniosków, iteracje i zwroty w pracy nad pomysłem

Prowadzący:

Seweryn Olek: Od ponad trzech lat związany z Kreowaniem Innowacji w Poznańskim Parku Naukowo-Technologicznym. Moderator Design Thinking, prowadzi także warsztaty z zakresu Customer Development oraz Business Model Canvas. Z wykształcenia biotechnolog, a wkrótce także psycholog.Łączy te z pozoru różne perspektywy oraz doświadczenia, wspierając przedsiębiorców i startupy w międzynarodowych oraz krajowych projektach, a także projektując kreatywne warsztaty dla środowiska akademickiego.