Dwujęzyczność w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 2 im. Charles de Gaulle'a
Eksperyment pedagogiczny za zgodą ówczesnego Ministerstwa Edukacji Narodowej potrwa do 2029 roku i w jego stworzenie została zaangażowana grupa nauczycieli, specjalistów, w tym naukowców z Centrum Billingualism Matters przy Wydziale Anglistyki UAM. Urząd Miasta Poznania przekazał na ten cel kwotę 200 000,00 złotych.
Po raz pierwszy w poznańskiej szkole podstawowej sześcio i siedmiolatki będą mogły wziąć udział w naborze do klasy dwujęzycznej. Głównym założeniem projektu jest to, aby dzieci od drugiej do szóstej klasy szkoły podstawowej brały udział w całodniowych blokach tematycznych prowadzonych w języku angielskim. Liczba zajęć w każdym roku będzie wzrastać proporcjonalnie do poziomu klasy. Materiały na zajęcia będą przygotowywane przez anglistów wraz z nauczycielami danego przedmiotu. Do klasy dwujęzyczniej nie będzie obowiązywać egzamin sprawdzający predyspozycje językowe, a rekrutacja będzie odbywać się na zasadach ogólnych, które obowiązują w szkole rejonowej.
Sprawdzenie kompetencji językowych odbędzie się pod koniec trzeciej klasy i wynik sprawdzianu zadecyduje o tym, czy dziecko będzie mogło kontynuować naukę w klasie dwujęzycznej, czy też w klasie ogólnej.
Dyrektor szkoły Andrzej Karaś zwraca szczególną uwagę na potrzebę rozpowszechnianie wiedzy dotyczącej wielojęzyczności, a także szereg korzyści płynących z pogłębiania i poszerzania kompetencji językowych. Eksperyment pedagogiczny powstał w wyniku wieloletnich obserwacji, doświadczenia i chęci stworzenia oferty dla uczniów szkół publicznych z uwzględnieniem dwujęzyczności.
Więcej informacji na temat rekrutacji do klasy dwujęzycznej znajdziecie Państwo na stronie szkoły - link.