Przedszkole nr 71 "POD TOPOLĄ" w Comeniusie

Przedszkole nr 71 "POD TOPOLĄ" w Poznaniu Program COMENIUS "Uczenie się przez całe życie" Wielostronne Partnerskie Projekty Szkół "Our little, great motherland" sierpień 2012-lipiec 2014.

Projekty partnerskie to współpraca dwóch lub więcej szkół z różnych krajów UE, która skutkuje przede wszystkim wymienianą doświadczeń i uczeniem się od siebie nawzajem. Akcja ma na celu wzmacnianie europejskiego wymiaru edukacji poprzez promowanie współpracy międzynarodowej, w której uczestniczy kadra nauczycielska z różnych państw członkowskich.

Partnerstwa w ramach akcji Partnerskie Projekty Szkół dają możliwość wzajemnego uczenia się, wymiany najlepszych praktyk oraz rozwijania struktur współpracy międzynarodowej. PRZEDSZKOLE NR 71 "POD TOPOLĄ" w POZNANIU uczestniczy w programie ze swoimi partnerami z Turcji i Finlandii.

Polska, Przedszkole "Pod Topolą" jest koordynatorem tych działań. Głównym celem projektu "Nasza mała, wielka ojczyzna" jest kształtowanie świadomości przynależenia do społeczności lokalnej, narodowej i europejskiej poprzez poznawanie historii, obyczajów , tradycji, poszukiwanie wspólnych korzeni, uczenie dzieci tolerancji oraz rozbudzenie ciekawości poznawania i zdobywania informacji o otaczającym świecie.

Poprzez różnorodne formy aktywności (zajęcia z historii, geografii, zwyczajów, tradycji, języków obcych, zajęcia kulinarne, festyny, uroczystości w przedszkolach, wystawy, kąciki, prezentacje, realizację mobilności i spotkania partnerskie etc.) projekt będzie miał na celu wzajemne poznanie kultury, historii i geografii krajów partnerskich.

Poznając wybrane aspekty różnorodności kulturowej, zarówno dzieci, jak i nauczyciele poznają lepiej rodzimą kulturę. W rezultacie zwiększy się ich poczucie tożsamości regionalnej oraz poszanowanie miejscowych tradycji. W tym multikulturowym i dążącym do ujednolicenia świecie, dziecko nie powinno zapomnieć o swoich korzeniach. Mała Ojczyzna to wszystko co nas otacza: przyroda, architektura, ludzie i stworzona przez nich kultura.

Lepsze poznanie i zrozumienie korzeni wpłynie na kształtowanie osobowości dziecka otwartego na otaczającą rzeczywistość, tę polską i tę europejską.

ZAPRASZAMY do dziennika projektu: http://comenius-ourlittlegreatmotherland.blogspot.com