Jak dokonać zgłoszenia m.in. braku odbioru odpadów?

Przedstawiamy, w jaki sposób mogą Państwo przekazać reklamacje i zapytania dotyczące systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.

Jak dokonać zgłoszenia m.in braku odbioru odpadów? - grafika artykułu
Jak dokonać zgłoszenia m.in braku odbioru odpadów?

Zgłoszenia można kierować:

  • telefonicznie dzwoniąc do Biura Poznań Kontakt pod numer telefonu 61 646 33 44
  • elektronicznie z wykorzystaniem adresu e-mail na:
    - odpady@um.poznan.pl - w zakresie deklaracji o wysokości opłaty za odpady i realizacji odbioru odpadów (harmonogram, brak odbioru odpadów, podstawienie pojemnika, wspólne Miejsce Gromadzenia Odpadów),
    - bokpodatki@um.poznan.pl - w zakresie płatności (przeksięgowanie wpłat, upomnienia itp.).

Dokonując zgłoszenia drogą elektroniczną, należy pamiętać o kilku elementach, które ułatwią podjęcie błyskawicznej reakcji:

  • temacie e-maila - powinien zawierać sprecyzowany powód zgłoszenia np. deklaracja, płatności, brak odbioru odpadów,
  • treści wiadomości, zawierającej:
    - imię i nazwisko/nazwa podmiotu, na którą została złożona deklaracja za odpady,
    - nr Klienta i PESEL/NIP,
    - numer telefonu do kontaktu (jest on przetwarzany jedynie w celu rozwiązania zgłoszenia).

W przypadku zgłoszeń dotyczacych braku odbioru odpadów, należy uwzględnić:

  • adres nieruchomości, na której nie odebrano odpadów (jeżeli w tej lokalizacji odpady wystawiane są
    w sposób nietypowy to warto zawrzeć tą informację),
  • frakcję odpadów, której dotyczy zgłoszenie, np. odpady zmieszane, bioodpady, papier, tworzywa sztuczne, szkło, odpady wystawkowe, drzewka świąteczne,
  • datę zdarzenia nieodebrania odpadów.

Dodatkowych informacji na temat systemu gospodarowania odpadami udziela Biuro Poznań Kontakt
pod numerem telefonu 61 646 33 44.

KR/WGK