Oferta pracy - stanowisko ds. konserwacji i utrzymania terenów zieleni

Zakres podstawowych czynności
Prowadzenie całości spraw związanych z nadzorem nad realizacją przez wykonawcę, bieżących robót pielęgnacyjnych i utrzymaniowych zieleni, małej architektury oraz porządkowych na terenach będących w administracji ZZM, a w szczególności:
- prowadzenie zadań dotyczących utrzymania i konserwacji zieleni miejskiej;
- planowanie robót utrzymaniowych, bieżące sprawdzanie terminowości, jakości prac i stosowanych materiałów oraz zakresu rzeczowego dla nadzorowanych zadań;
- bieżące nadzorowanie realizacji, kontrola rzetelności oraz zgodności merytorycznej i formalnej oraz odbiór prac w ramach zawartych umów utrzymaniowych, w tym bieżące sprawdzanie terminowości, jakości prac i stosowanych materiałów oraz zakresu rzeczowego dla nadzorowanych prac na podległych terenach;
- przeprowadzanie regularnych kontroli obiektów, elementów ich zagospodarowania oraz wyposażenia na podległych terenach, w tym również wizualna kontrola stanu elementów zagospodarowania obiektów i urządzeń oraz przekazywanie informacji o nieprawidłowościach do inspektora ds. utrzymania małej architektury i infrastruktury;
- rozliczanie nadzorowanych zadań pod względem finansowym, merytorycznym i formalno-prawnym ze szczególnym uwzględnieniem kompletności dokumentów oraz potwierdzanie pod względem merytorycznym dokumentów księgowych (faktur/rachunków) związanych z realizacją powierzonych zadań;
- bezpośrednia współpraca z firmami zewnętrznymi;
- prowadzenie gospodarki drzewostanem na podległych terenach m.in. poprzez:
a) zlecanie przeglądów, inwentaryzacji, pielęgnacji, sadzenia i wycinki drzew,
b) sporządzanie wniosków o wycinkę drzew i krzewów,
c) wykonywanie projektów nasadzeń kompensujących, wynikających z decyzji na wycinkę drzew i krzewów,
d) prowadzenie bieżącej kontroli realizacji decyzji na wycinkę drzew i krzewów,
e) aktualizacja baz danych zieleni, w tym QGIS - nadzór nad realizacją zadań w branży zieleni, podczas prowadzonych przez ZZM zadań inwestycyjnych i modernizacyjnych, w tym: uczestniczenie w procesie projektowania, opiniowanie dokumentacji projektowej w zakresie zieleni i elementów wyposażenia, sprawowanie kontroli zgodności nasadzeń z dokumentacją projektową oraz obowiązującymi normami i zasadami wiedzy technicznej oraz nadzór nad wykonawcą w okresie pielęgnacji zieleni;
- sporządzanie wniosków, projektów umów i opisów przedmiotu zamówienia, zgodnie Prawem Zamówień Publicznych;
- przygotowanie dokumentów, pism, postanowień i porozumień;
- opiniowanie dokumentacji projektowej.
Wymagania obowiązkowe:
- wykształcenie wyższe o specjalności ogrodnictwo, architektura krajobrazu lub kształtowanie terenów zielni,
- minimum roczne doświadczenie na podobnym stanowisku w nadzorze nad realizacją prac związanych z zakładaniem, pielęgnacją i utrzymaniem terenów zieleni,
- umiejętność rozróżniania gatunków drzew i krzewów,
- znajomość zasad zakładania, pielęgnacji i utrzymania zieleni,
- znajomość przepisów z zakresu ochrony przyrody i ochrony środowiska oraz kodeksu postępowania administracyjnego,
- umiejętność sporządzania i redagowania oficjalnych pism, stosowanie poprawnej polszczyzny,
- umiejętność przygotowywania opisów przedmiotu zamówienia w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych,
- znajomość obsługi komputera i posługiwania się pakietem MS Office w stopniu min. średniozaawansowanym (przede wszystkim Excel i Word) oraz posługiwania się programami QGIS, do projektowania typu ZW-CAD, Auto-CAD,
- wiedza i umiejętności właściwego traktowania informacji służbowej,
- wysoko rozwinięte zdolności komunikacyjne i umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność rozwiązywania problemów związanych z nadzorem i egzekwowaniem wymagań stawianych wykonawcom,
- umiejętności negocjacyjne i asertywność,
- gotowość do podjęcia pracy w wymiarze pełnego etatu,
- prawo jazdy kategorii B.
Wymagania dodatkowe:
- ukończony kurs Inspektora nadzoru terenów zieleni lub Inspektora nadzoru dendrologicznego,
- umiejętność oceny stanu zdrowotnego drzew,
- wiedza z zakresu konserwacji zieleni na terenach objętych ochroną konserwatorską,
- znajomość przepisów ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
- umiejętność samodzielnego planowania i organizacji pracy,
- uczciwość, sumienność, rzetelność, dokładność,
- umiejętność pracy pod presją czasu,
- obsługa programu QGIS.
Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- list motywacyjny;
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych;
- oświadczenie kandydata o niekaralności;
- oświadczenie o nieposzlakowanej opinii;
- oświadczenie, że nie jest prowadzone przeciwko kandydatowi postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
Inne informacje:
- Informacje o warunkach pracy na stanowisku pracy:
- stanowisko pracy mieści się w budynku dwukondygnacyjnym bez windy,
- oświetlenie stanowiska pracy naturalne i sztuczne,
- charakter wykonywanych czynności wymaga przemieszczania się wewnątrz budynku, na zewnątrz pomiędzy instytucjami, jak i po terenach objętych działalnością ZZM,
- uciążliwość związana z obsługą monitorów ekranowych. - Informacja:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w ZZM, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym, niższy niż 6%. - Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy przesłać/dostarczyć w terminie do dnia 19.10.2025 roku na adres mailowy: rekrutacja@zzmpoznan.pl z dopiskiem ,,Nabór na stanowisko urzędnicze ds. konserwacji i utrzymania terenów zieleni"
Składanie ofert
Oferty, zawierające wymienione dokumenty, prosimy składać pod adresem:
Zarząd Zieleni Miejskiej
ul. Strzegomska 3
60-194 Poznań
w terminie do 2025-10-19.
Zarząd Zieleni Miejskiej zastrzega sobie prawo do odpowiedzi tylko na wybrane oferty.
Przetwarzanie danych osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 26 kwietnia 2016 (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119, dalej RODO), informujemy że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarządu Zieleni Miejskiej z siedzibą przy ul. Strzegomska 3, 60-194 Poznań /dalej: ZZM/.
- dane kontaktowe do inspektora ochrony danych: iod_mjo@um.poznan.pl,
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzanie w celu przeprowadzenia otwartego i konkurencyjnego naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze w związku z wypełnianiem obowiązku prawnego zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 o pracowniach samorządowych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 530).
- dane osób niezakwalifikowanych do rekrutacji będą usunięte po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane.
- dane osób zakwalifikowanych do rekrutacji po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane będą przetwarzane dla celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
- przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu, oraz prawo do przenoszenia danych w przypadkach określonych w przepisach RODO.
- przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym oraz warunkiem realizacji celu wskazanego w pkt. 3.
Zobacz również

Park, który powstał jako ogród botaniczny dla zakonników

Mieszkańcy Ławicy zyskają nowe miejsce rekreacji i wypoczynku

10-metrowa wieża z lin, zakręcone zjeżdżalnie i nowe huśtawki - plac zabaw na Piątkowie już dostępny
