Autobus Mercedes-Benz eCitaro G fuel cell w Poznaniu

Poznań jest pierwszym miastem w Polsce, w którym testowany będzie nowy autobus elektryczno-wodorowy Mercedesa. Do 8 maja będzie jeździł po stolicy Wielkopolski na liniach 169, 185 i 190.

Galeria zdjęć autobusu Mercedes eCitaro G fuel cell - grafika artykułu
Poznań jest pierwszym miastem w Polsce, w którym testowany będzie nowy autobus elektryczno-wodorowy Mercedesa eCitaro G fuel cell

Elektryczny autobus z duszą maratończyka. To możliwe dzięki połączeniu baterii najnowszej generacji i kompaktowego ogniwa paliwowego - w ten sposób producent opisuje eCitaro G fuel cell. O tym, jak pojazd sprawdza się w ruchu miejskim, mogą przekonać się pasażerowie - najnowszy autobus Mercedesa przewozi już podróżnych w Poznaniu. 

- MPK Poznań, jako pierwsze przedsiębiorstwo w Polsce, ma możliwość przetestować naszą koncepcję autobusu zasilanego wodorem - mówi Alexander Skrzypczak z Daimler Buses Polska. - eCitaro fuel cell łączy w sobie cechy sprawdzonego Citaro z najnowszymi technologiami elektromobilności. Mercedes-Benz połączył niezawodność, oszczędność, bezpieczeństwo i komfort jazdy popularnego autobusu niskopodłogowego z najnowszą generacją wysokowydajnych baterii i wysoce wydajnym ogniwem paliwowym. Efektem tego jest zasięg wynoszący nawet do 400 km bez doładowywania - dodaje.

Autobus jest doceniany przez ekspertów: eCitaro fuel cell zdobył na odbywających się w Berlinie targach Bus2Bus2024 nagrodę magazynu branżowego Busplaner za wybitne osiągnięcia w zakresie zrównoważonego rozwoju "International busplaner Nachhaltigkeitspreis 2024".

Poznański przewoźnik na bieżąco śledzi nowinki z branży i w miarę możliwości sprawdza nowe rozwiązania. Podczas testów ma bowiem możliwość zweryfikowania, jak pojazdy sprawdzają się w poznańskich realiach, by pozyskane doświadczenia wykorzystać w przyszłości.

Przegubowy, 18-metrowy eCitaro fuel cell - dzięki współpracy z Daimler Buses Polska - będzie przez MPK Poznań testowany do 8 maja br. W tym czasie z jego obsługą będą się zapoznawać pracownicy zaplecza technicznego oraz kierowcy. Pojazd, który jednocześnie może przewieźć 115 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących, będzie sprawdzany także w ruchu miejskim - ma przewozić pasażerów na liniach 169, 185 i 190 (na czas testów uzyskał numer boczny 1800).

MPK