Jak widzą Poznań menedżerowie największych firm?

Poznań kojarzony jest z biznesem i przedsiębiorczością. Postanowiliśmy zapytać przedstawicieli kilku dużych poznańskich firm o to, co najbardziej cenią w stolicy Wielkopolski. Tak powstał film, którym będziemy promować potencjał Miasta m.in. wśród nowych inwestorów.

Panorama Poznania z lotu ptaka, na pierwszym planie budynek Bałtyku - grafika artykułu
Coraz większe znaczenie dla firm wybierających nową lokalizację jest to, co w danym mieście można robić po pracy

W filmie przygotowanym przez Biuro Obsługi Inwestorów wypowiadają się przedstawiciele różnych branż: nieruchomościowej - Sebastian Bedekier (Colliers International), sektora usług nowoczesnych - Katarzyna Czapp (Newell Poland Services), IT - Anita Falenska (Egnyte Poland), Tim Oldenburg (LUMEN) oraz zaawansowanej produkcji - Igor Matus (Beiersdorf).

https://www.youtube.com/watch?fbclid=IwAR1vcCHoyQL5LdwV6UP3oh9WwN24mbZXtOHJwTFeEza7p_GMLzkIOWNM-Ng&v=SBfZXAXxWCo&feature=youtu.be

Czynnik X, czyli mieszkańcy Poznania

Ludzie, zasoby ludzkie, pula kandydatów - tak w pierwszej chwili odpowiadali inwestorzy zapytani o to, co ich zdaniem jest największym atutem Poznania. Otwartość, znajomość języków obcych, chęć uczenia się i profesjonalne podejście to główny czynnik, który sprawia, że największe firmy, takie jak Beiersdorf, Egnyte czy LUMEN, ale także inne: Franklin Templeton, GSK, Rockwool, Miele systematycznie zwiększają  zatrudnienie i oferują mieszkańcom Poznania coraz ciekawsze i lepiej płatne miejsca pracy.

Lokalizacja i "kompaktowość"

Ambasadorzy Poznania mówią o jego dogodnej lokalizacji pomiędzy Berlinem a Warszawą, ale także "kompaktowości". Poznań jest miastem zwartym, w którym przemieszczanie się nie stanowi problemu - wszędzie jest naprawdę blisko. Ponadto Miasto inwestuje w transport rowerowy i komunikację publiczną, rozwija sieć tramwajową i modernizuje tabor, co nie pozostaje niezauważone przez inwestorów.

Kulinarna stolica Polski ze sportowym zacięciem

Coraz większe znaczenie dla firm wybierających nową lokalizację jest to, co w danym mieście można robić... po pracy. Także bohaterowie filmu zwracali na to uwagę. Doceniają m.in. bliskość terenów zielonych i rekreacyjnych (tereny nad Wartą, park Cytadela i wiele innych), czy dużą dostępność miejsc do uprawiania sportu (jak ścieżki rowerowe i stok narciarski nad Maltą czy okoliczne lasy). Także oferta kulturalna ma dla przedstawicieli biznesu duże znaczenie. Szczególnie doceniany jest repertuar Teatru Muzycznego w Poznaniu. I ostatnia, lecz nie mniej ważna kwestia - oferta gastronomiczna. Zdaniem Sebastiana Bedekiera, Poznań może już startować o miano kulinarnej stolicy Polski.

To jeszcze nie wszystkie atuty, jakie Poznań oferuje inwestorom. Najlepiej, żebyście przekonali się o tym sami. Zapraszamy!

BOI/AW