Przystanki Wiedeńskie na Wildzie - prędzej i wygodniej

Dwa tygodnie przed zakładanym terminem zakończy się budowa przystanków wiedeńskich na ul. Górna Wilda. Już od 21 listopada pasażerowie wsiadający i wysiadający na przystanku Różana będą mogli korzystać z nowo wybudowanych udogodnień komunikacyjnych.

Przystanki wiedeńskie na Wildzie przejezdne od 21 listopada
Przystanki wiedeńskie na Wildzie przejezdne od 21 listopada

Od wtorku, 21 listopada, planowane jest również przywrócenie pierwotnej organizacji ruchu. W obrębie inwestycji trwać jeszcze będą drobne prace kosmetyczne i wykończeniowe, niezagrażające bezpieczeństwu podróżnych.

Przy okazji budowy przystanków wiedeńskich na ul. Górna Wilda wyremontowane zostały również chodniki, wykonano odwodnienie przystanków oraz przebudowano sieć trakcyjną.  Uporządkowano także okoliczną zieleń. Pasażerowie będą mogli się schronić pod nowymi wiatami. Jedna, w stronę centrum, została przesunięta na nowa lokalizację przystanku, natomiast przy przystanku w stronę Dębca, na przełomie kilku dni, postawiona będzie nowa. 

Przystanki z udogodnieniami dla osób starszych, mniej sprawnych lub z wózkami z dziećmi wprowadzane są do każdej inwestycji, w której przebudowywana jest infrastruktura torowa. Rodzaj stosowanych rozwiązań zależy od konkretnej lokalizacji. Nie musi to być przystanek wiedeński, może być antyzatoka albo podwyższenie krawędzi peronu przystankowego.

Konstrukcja przystanków wiedeńskich polega na podniesieniu fragmentu jezdni do poziomu chodnika, co umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju, jak również w znaczący sposób wpływa na poprawę bezpieczeństwa pasażerów komunikacji. Korzystając z przystanków należy pamiętać, że pasażerowie na wyniesioną platformę przystanku wchodzą dopiero wtedy, gdy dojeżdża tramwaj.

Kiedy tramwaj znajduje się na przystanku wiedeńskim, kierowcy mają zakaz wjazdu na wzniesienie i muszą poczekać na odjazd pojazdu komunikacji miejskiej. Jest to niezbędne, by zapewnić pieszym wygodne dojście do tramwaju lub na chodnik.

Linia zatrzymania, która znajduje się na dojeździe do przystanku wiedeńskiego jest tym miejscem, przez które nie należy przejeżdżać w oczekiwaniu na odjazd pojazdu komunikacji miejskiej i na opuszczenie przez pasażerów platformy przystankowej.

Kolejne przystanki wiedeńskie mają powstać przy okazji przebudowy ulic Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r.

Więcej o przystankach wiedeńskich można przeczytać na stronie ZTM http://ztm.poznan.pl/pl/aktualnosci/3-rzeczy-o-ktorych-warto-pamietac-korzystajac-z-przystankow-wiedenskich-zobacz-film

Ryszard Bączkowski/biuro prasowe