Rozkład jazdy na e-papierowym wyświetlaczu

Przez najbliższe trzy miesiące na przystanku Pl. Wiosny Ludów pasażerowie komunikacji miejskiej będą mieli okazję przetestować wyświetlacz przystankowy z wykorzystaniem technologii elektronicznego papieru. Jest to pierwszy w Polsce projekt z wielofunkcyjnym wyświetlaczem e-papierowym.

Rozkład jazdy na e-papierowym wyświetlaczu zawisł przy przystanku Pl. Wiosny Ludów - grafika artykułu
Rozkład jazdy na e-papierowym wyświetlaczu zawisł przy przystanku Pl. Wiosny Ludów

Wyświetlacz o przekątnej 13,3 cala z czterema przyciskami funkcyjnymi został zainstalowany na przystanku przy ul. Strzeleckiej, niedaleko pomnika Starego Marycha i będzie do dyspozycji pasażerów przez najbliższe 3 miesiące. Konfiguracja urządzenia pozwala między innymi na wyświetlanie przystankowych tabliczek rozkładu jazdy, informacji o odjazdach w czasie rzeczywistym oraz emitowanie zapowiedzi głosowych. 

Technologia elektronicznego papieru w wyświetlaczach przystankowych to wciąż nowość. Pozwala na minimalizację zużycia energii (może być zasilana z paneli solarnych). Rozwiązanie to umożliwia zdalny podgląd i aktualizację danych na tablicy. Może ono zastąpić papierowe rozkłady jazdy, a także tablice dynamicznej informacji pasażerskiej, łącząc w jednym urządzeniu obie te funkcje. Warto wspomnieć, iż w przypadku braku prądu ekran będzie wyświetlał informację statyczną, gdyż prąd pobierany przez te urządzenia jest wyłącznie w momencie aktualizacji danych.

- Technologie wspierające transport publiczny rozwijają się niezwykle szybko. Jeszcze kilka lat temu nowością były LED-owe tablice informacji pasażerskiej, dziś to standard, a nowością stają się pojazdy autonomiczne czy wyświetlacze e-papierowe. Te ostatnie są niezwykle przyjazną i atrakcyjna formą przedstawienia informacji pasażerom - mówi Mikołaj Kwiatkowski z Trapeze Poland. - Wyświetlacze pozwalają nie tylko zaoszczędzić na kosztach energii, ale także na aktualizacji informacji na przystankach - wydruk, dojazd, wymiana tabliczek, to naprawdę znaczące koszty dla miasta czy regionu. Mieszkańcy Poznania przetestują kompaktowe, wielofunkcyjne urządzenie, jesteśmy pewni, że pasażerowie chętnie będą z niego korzystali. Cieszymy się, że Wielkopolskie Centrum Wspierania Inwestycji wybrało nas na partnera tego pilotażu. Wierzę, że cała branża transportu publicznego w Polsce spojrzy dziś na stolicę Wielkopolski. 

Trapeze Poland udostępni urządzenie, które wykorzystywane jest w wielu miejscach w Europie i na świecie, m.in. Helsinkach, czy Szwajcarskim mieście Neuhausen.

Trapeze Poland jest częścią Trapeze Group, światowego lidera w dostarczaniu rozwiązań IT dla transportu publicznego. Firma obecna jest w Polsce od ponad 15 lat, dostarczyła pierwszy w naszym kraju system dynamicznej informacji pasażerskiej, uczestniczyła we wdrożeniu pierwszego busa autonomicznego, na co dzień wspiera wielu operatorów i organizatorów transportu publicznego.

RB, JZ