Ruszyła "Książka dla seniora"

Kolejne ułatwienie dla poznańskich seniorów: bibliotekarze przyniosą im książki do domu. Z usługi mogą skorzystać mieszkańcy miasta, którym stan zdrowia nie pozwala na dotarcie do biblioteki.

Seniorzy, którzy nie są w stanie dotrzeć do biblioteki, dostaną książki dostarczone do domu - grafika artykułu
Seniorzy, którzy nie są w stanie dotrzeć do biblioteki, dostaną książki dostarczone do domu

W Poznaniu 1 lutego rusza program "Książka dla seniora". Propozycja skierowana jest do poznaniaków, którzy ukończyli 60 lat, ale z powodu złego stanu zdrowia nie są w stanie sami dotrzeć do biblioteki.

- Chcemy, by nasi seniorzy czuli się dobrze w Poznaniu, by mieli dostęp do książek i audiobooków - bo nie zapominamy tez o tych, którzy mają już problemy ze wzrokiem - mówi Jędrzej Solarski, zastępca prezydenta Poznania. -  To się seniorom po prostu należy. Usługa na razie działać będzie pilotażowo, ale mamy nadzieję, że skorzysta z niej wiele osób, jesteśmy na to przygotowani.

Jak zamówić książkę? Wystarczy zadzwonić do Biura Poznań Kontakt (tel. 61-646-33-44, czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-20:00). Pracownicy Biura przyjmą zgłoszenie i zapiszą je w odpowiednim formularzu. Formularz zawiera dane niezbędne do identyfikacji czytelnika, znajdują się w nim też informacje o konkretnych zamówionych tytułach i o tym, jakie książki lubi czytać senior. 

Następnie biuro przyporządkuje zgłoszenie czytelnika do konkretnej, najbliższej seniorowi biblioteki, która objęta jest programem.

W usługę zaangażowane są 4 filie rejonowe Biblioteki Raczyńskich: Filia nr 2 (os. Oświecenia 59), Filia 12/46 (ul. Arciszewskiego 27), Filia 14 (os. Bolesława Chrobrego 120) i Filia Wildecka (ul. Robocza 4a). W każdej z nich wyznaczono pracownika, który będzie odpowiedzialny za obsługę "Książki dla seniora". Pracownik przygotuje wybrane książki na podstawie wytycznych, jakie senior określił w zgłoszeniu.

https://www.youtube.com/watch?v=2ksUGdqPFMY

Pracownicy biblioteki będą odwiedzali czytelników raz w tygodniu, w poniedziałki w godzinach 11.30-14.30 - czyli w czasie, gdy na zewnątrz jest jeszcze jasno. Takie rozwiązanie przyjęto ze względów bezpieczeństwa. Każdy bibliotekarz będzie miał przy sobie identyfikator ze zdjęciem.

- Na identyfikatorze znajduje się również numer telefonu do biblioteki, pod który można zadzwonić i rozwiać ewentualne wątpliwości - wyjaśnia Anna Gruszecka, dyrektorka Biblioteki Raczyńskich. - Z usługi mogą korzystać czytelnicy zapisani do biblioteki. Jeśli ktoś się nie zapisał, będzie miał okazję to zrobić podczas pierwszej wizyty bibliotekarza.

Chęć zwrotu książek czytelnicy mogą zgłaszać w ten sam sposób: dzwoniąc do Biura Poznań Kontakt.

Ze względów bezpieczeństwa chęć skorzystania z jakiejkolwiek usługi z pakietu VIVA senior zgłosić muszą sami seniorzy. To znaczy, że jeśli ktoś sam nie zadzwoni z prośbą o książki, to bibliotekarz do niego nie przyjdzie. Chodzi o to, by uniknąć oszustów, którzy mogliby podszywać się pod np. pracowników biblioteki.

Alicja Wesołowska/biuro prasowe