Tramwaje 5 i 13 wracają na swoje dawne trasy

Powoli wracamy do normalności na Kaponierze! Po 4 latach przerwy tramwaje będą mogły jeździć przez rondo we wszystkich kierunkach, a to oznacza, że pasażerowie odzyskają bezpośredni przejazd do centrum miasta. Umożliwienie przejazdu tramwajów przez most Uniwersytecki spowoduje skrócenie trasy do (i z) śródmieścia na liniach nr 5 i 13. Automatycznie zostanie zmniejszona liczba tramwajów przejeżdżających przez most Teatralny, co pozwoli odciążyć jeden z najbardziej ruchliwych węzłów komunikacyjnych Poznania.

bimba2 - grafika artykułu
bimba2

Przebieg zmienionych linii (tłustym drukiem zmieniony odcinek trasy):

Linia nr 5

GÓRCZYN - Głogowska - Roosevelta - Święty Marcin - Marcinkowskiego -... - STOMIL

Powrót: STOMIL -... - Marcinkowskiego - Plac Wolności - Gwarna - Roosevelta - Głogowska - GÓRCZYN

Linia nr 13

 JUNIKOWO -  Grunwaldzka - Roosevelta - Święty Marcin - Marcinkowskiego -... STAROŁĘKA

Powrót: STAROŁĘKA -... - Marcinkowskiego - Plac Wolności - Gwarna - Roosevelta - Grunwaldzka  - JUNIKOWO 

Pierwsze tramwaje linii nr 5 oraz 13 po otwarciu Kaponiery - Mostu Dworcowego odjadą o następujących porach:

linia nr 5 z Górczyna     -  godz. 12.53

              ze Stomila      -   godz. 12.37

linia nr 13 z Junikowa    -  godz. 12.45

                ze Starołęki   - godz. 12.47

Dla linii nr 5 jest to powrót do czasu sprzed rozpoczęcia modernizacji, natomiast w odniesieniu do 13 nastąpi zmiana: tramwaj jadący ze śródmieścia w kierunku Grunwaldu pojedzie także przez most Uniwersytecki i Kaponierę (a nie przez most Teatralny).

Docelowo - na Kaponierę ma wrócić także linia nr2, trasa "dwójki" także będzie wytyczona jak przed rozpoczęciem modernizacji, czyli z ulicy Zwierzynieckiej przez Kaponierę i most Uniwersytecki oraz ul. Święty Marcin.

Możliwość przejazdu w kierunku wschód-zachód na węźle Kaponiera umożliwi funkcjonowanie bardziej optymalnej sieci tramwajowej: z jednej strony mniej linii będzie przebiegało przez most Teatralny - jeden z najbardziej obciążonych węzłów komunikacyjnych Poznania, a z drugiej pasażerowie (zwłaszcza z rejonu Górczyna, Łazarza, mostu Dworcowego czy Grunwaldu) zyskają krótszą trasę do (i z) śródmieścia.

UWAGA! Do czasu oddania do użytku przystanków na rondzie Kaponiera i moście Uniwersyteckim, pierwszym przystankiem dla tramwajów linii nr5 i 13 jadących w kierunku śródmieścia po skręcie z ul. Roosevelta na most Uniwersytecki będzie przystanek przy CK Zamek na ulicy Święty Marcin. Natomiast w odwrotnym kierunku tramwaje będą się zatrzymywały na przystanku Gwarna, a następnie: Most Dworcowy  (linia nr 5) iBałtyk  (linia nr 13).

/MP/