Trzymaj czystą Wartę!

21 czerwca, wraz z początkiem wakacji, rozpoczyna się kampania edukacyjna, dotycząca utrzymania czystości nad Wartą. Bohaterowie kampanii - święci Piotr i Paweł - będą zachęcać osoby wypoczywające nad rzeką do sprzątania po sobie i przekonywać, że utrzymanie porządku to wspólna odpowiedzialność poznaniaków.

Kampania "Trzymaj czystą Wartę"
Kampania "Trzymaj czystą Wartę"

Tereny nadwarciańskie przyciągają coraz więcej osób, które chętnie spędzają czas nad rzeką. Zainteresowanie Wartą rośnie dzięki  bogatej ofercie sportowej i rekreacyjnej terenów nadrzecznych. Działają plaże miejskie, port rzeczny i tramwaj wodny. Dostępne są otwarte boiska i miejsca do grillowania. Wartostrada spina kolejne odcinki trasy pieszo-rowerowej na obu nadbrzeżach. W okolicy Warty funkcjonują też punkty gastronomiczne i rozrywkowe.

- Nad Wartą wypoczywa coraz więcej osób. To dowód na to, że warto dbać o rozwój infrastruktury nad naszą rzeką. I to powód do tego, żeby wesprzeć ciężką pracę osób sprzątających brzegi Warty sygnałami, że wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za to w jakich warunkach odpoczywamy i przede wszystkim za to, że każdy jest odpowiedzialny za swoje śmieci - mówi Tomasz Lisiecki, z-ca dyrektora Gabinetu Prezydenta.

Bohaterami kampanii są postacie z herbu Poznania - święci Piotr i Paweł, którzy porzucili na chwilę swoją pracę i zajęli się sprzątaniem rzeki, przypominając, że jest wspólnym dobrem i powinniśmy wszyscy dbać o jej czystość.

Plakaty i inne materiały promocyjne, w tym wlepki, przypinki i plecaki, będą widoczne w  przestrzeni miasta, przypominając o kulturze osobistej nad Wartą. Właściwą postawę ma także promować specjalny film.

Działania edukacyjne maja zwrócić uwagę, że utrzymanie czystości to wspólny obowiązek wszystkich bywalców terenów nadwarciańskich. Wciąż pokutuje błędne przekonanie, że odpady powinien posprzątać ktoś inny. Miasto pomaga w utrzymaniu czystości, od ubiegłego roku przy nadbrzeżach stoją kontenery na śmieci i przenośne toalety. Jednak ciężar odpowiedzialności leży po stronie wypoczywających nad Wartą.

Autorzy kampanii powołują się na podobne doświadczenia, z jakimi od lat mierzy się Warszawa. W stolicy frekwencja nad Wisłą również powoduje duże zaśmiecenie. Dlatego Miasto Poznań chce włączyć do kampanii jak najwięcej podmiotów, które działają w okolicy Warty. Do współpracy zostali zaproszeni wszyscy gospodarze rzeki, mający realny wpływ na zagospodarowanie nabrzeża, m. in. Politechnika Poznańska, KontenerART, Brzeg Wschodni, okoliczne sklepy i punkty gastronomiczne.

Kampania "Trzymaj czystą Wartę" potrwa do końca wakacji.

Hubert Bugajny/biuro prasowe