Prof. dr Larry Nelson (USA) 15-16.05.2019

Prof. dr Larry Nelson jest współzałożycielem Fundacji i Stowarzyszenia Badań nad Wyłaniającą się Dorosłością. Jest autorem licznych publikacji poruszających problem wychowania w dynamicznie zmieniających się warunkach społeczno-kulturowych XXI w. Prowadził badania dotyczące młodych wchodzących w dorosłość w Stanach Zjednoczonych oraz w Chinach. Wyniki swoich badań prezentował na konferencjach m. in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Meksyku, Australii, Belgii, Niemczech, Litwie, Szwajcarii oraz Chinach.

Pełnione funkcje:

Przewodniczący-Elect, Governing Board of the Society for the Study of Emerging Adulthood

Członek (Representing the Society for the Study of Emerging Adulthood), International Consortium of Developmental Science Societies.

Przewodniczący Editorial Board, Emerging Adulthood

Chair, Nominating Committee, Society for the Study of Emerging Adulthood.

Przykładowe publikacje:

● Jorgensen, N. A., & Nelson, L. J. (2018) Moving toward and away from others: Social orientations in emerging adulthood. Journal of Applied Developmental Psychology, 58, 66-76. DOI 10.1016/j.appdev.2018.09.001

● Padilla-Walker, L. M. Nelson, L. J., Barry, C. M., & Fu, X. (2018). Bidirectional relations between parenting and prosocial behavior for Asian and European American emerging adults. Journal of Adult Development, 25, 107-120. DOI 10.1007/s10804-017-9272-y

● Lee, C, Beckert, T., Nelson, L.J., Hsieh, C-H, Miller, R.B., & Wu, C-i. (2018). Developing depressive symptoms over the adolescent years: The influence of affiliated cultural values among Taiwanese youth. Journal of Child and Family Studies, 26, 3102-3111. DOI 10.1007/s10826-017-0807-4

● L. M. Padilla-Walker, & L. J. Nelson (2017, Eds.), Flourishing in emerging adulthood: Positive development during the third decade of life. New York, NY: Oxford University Press.

● Jorgensen, N. A., Nelson, L. J., & Duan, X. (2017). Perceived parenting practices and adjustment: Moderation by cultural values in Chinese emerging adults. Emerging Adulthood, 5, 371-376. DOI: 10.1177/2167696817694800

● Padilla-Walker, L. M., & Nelson, L. J. (2017). Flourishing in emerging adulthood: An understudied approach to the third decade of life. In L. M. Padilla-Walker and L. J. Nelson (Eds.), Flourishing in emerging adulthood: Positive development during the third decade of life, pp. 3-13. New York, NY: Oxford University Press.

● Nelson, L.J., Jorgensen, N.A., Rogers, A. A. (2017). "I think, therefore I do": Cognitions related to flourishing in emerging adulthood. In L. M. Padilla-Walker and L. J. Nelson (Eds.), Flourishing in emerging adulthood: Positive development during the third decade of life, pp. 244-261. New York, NY: Oxford University Press.

● Nelson, L. J., Willoughby, B. J., *Rogers, A.A., & Padilla-Walker, L. M. (2015). "What a view!": Associations between young people's views of the late teens and twenties and indices of adjustment and maladjustment. Journal of Adult Development, 22, 125-137.

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej