Nowa usługa doradcza dla przedsiębiorców - Asysta !
Usługa jest adresowana do wszystkich firm, niezależnie od okresu dotychczasowego działania czy branży. Składa się z dwóch zasadniczych etapów:
Etap I - diagnoza potrzeb biznesowych - to identyfikacja problemów oraz potrzeb klienta związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Identyfikacja ta polega na przeprowadzeniu szczegółowego wywiadu z klientem, analizy dokumentów oraz wskazaniu metod rozwiązania zdiagnozowanych potrzeb.
Etap II to wsparcie doradcze w zakresie zidentyfikowanych potrzeb przedsiębiorcy w 4 obszarach:
- spełnianie wymogów formalno-prawnych dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej (wywiązywanie się z podstawowych obowiązków przedsiębiorcy, w tym składanie dokumentów do ZUS i Urzędu Skarbowego);
- marketing przedsiębiorstwa (przygotowanie strategii marketingowej, analizy SWOT, analizy wpływu czynników zewnętrznych i wewnętrznych na pozycję strategiczną firmy itp.);
- organizacja przedsiębiorstwa (organizacja pracy, zarządzanie czasem, dobór personelu, podział obowiązków i odpowiedzialności itp.);
- finanse przedsiębiorstwa (opracowanie kosztorysu przedsięwzięcia, zarządzanie kapitałem obrotowym, pozyskiwanie źródeł finansowania, postępowanie w przypadku zagrożenia "zatorem płatniczym", wypowiedzenie umowy kredytowej przez bank itd.).
Koszt usługi to maksymalnie 120 zł, czyli 5% wartości całej usługi. Pozostałe 95% jest finansowane z programu POKL i ta kwota stanowi dla firm pomoc de minimis.
Pilotaż obejmie nawet 1 000 przedsiębiorstw i będzie prowadzony w tym roku na terenie 11 województw Polski - lista instytucji dostępna jest na stron ie PARP.
(źródło informacji: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości)
Zobacz także
Zobacz również

Przypomnienie o II racie z tytułu korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

Warsztaty: Jak dobrze przygotować zajęcia rzemieślnicze, dostępne dla każdego

Dziękujemy za wspólnie spędzony dzień podczas konferencji "Szansa na więcej - rozwój, biznes,...
