Integracja inaczej w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Mosinie
Realizacja projektu ma ogromne znaczenie zwłaszcza dla wychowanków pochodzących z rodzin ubogich i zagrożonych patologią, stanowiących znaczną część uczniów Ośrodka.
Zakładana i realizowana tematyka projektu związana z poznawaniem regionu poprzez różne formy aktywności stwarza możliwość kształtowania postaw patriotycznych oraz poczucia przynależności społecznej. Zaś wspólne realizowanie zadań wynikających z przedsięwzięcia pozwoli na promowanie twórczości uczniów niepełnosprawnych na równi z ich kolegami ze szkół masowych.
Nowatorskim pomysłem jest zaproszenie do współpracy przy realizacji tego projektu przedstawicieli uczelni wyższych. W ramach realizacji tego projektu Wydział Edukacji Artystycznej ASP w Poznaniu zaproponował swój udział w wykonaniu szeregu zadań edukacyjnych.
Dotychczas odbyły się trzy z zaplanowanych spotkań ze studentami ASP, a na najbliższą przyszłość planowane są następne. W ramach tych spotkań uczniowie razem ze swoimi kolegami ze szkół masowych uczestniczyli w zajęciach plastycznych realizując prace o tematyce zaproponowanej przez studentów ASP i pod ich kierunkiem.
Swoją pomoc w realizacji projektu zadeklarowała też Akademia Muzyczna, Akademią Wychowania Fizycznego w Poznaniu jak i Uniwersytet im. A. Mickiewicza
Zakończeniem projektu będzie zaplanowany na luty 2010 roku bal integracyjny połączony z wystawą prac uczestników projektu i prezentacją podsumowującą sam projekt..
Rehabilitacja społeczna przyczyni się do lepszego funkcjonowania uczniów ośrodka w środowisku, a w przypadku niektórych z nich pomoże w znalezieniu pracy. Jej podjęcie ma ogromne znaczenie dla ich poczucia własnej wartości i jest dla nich jednym z nielicznych przejawów normalnego życia.
Zobacz również

Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 20 - dodatkowe informacje

Nowa szkoła na Strzeszynie niemal gotowa

Poznańscy uczniowie wśród najlepszych młodych talentów AI w Polsce
