Ku Zwycięstwu - gra komputerowa stworzona przez studentów

Ku Zwycięstwu - tak nazywa się gra komputerowa pokazująca historię Polski przełomu XIX i XX wieku. Grę stworzyli studenci Wydziału Historii UAM pracujący pod szyldem Hejka Studio (Wojciech Krasucki, Bartosz Kuźnicki, Anna Mączka, Aleksandra Nowak i Maciej Pluciński).

Kadr z gry - grafika artykułu
Kadr z gry "Ku Zwycięstwu"

Gra komputerowa "Ku zwycięstwu" jest przeznaczona dla osób w wieku od 12 do 20 lat, interesujących się grami niezależnymi oraz historią. Głównym bohaterem gry jest bezimienny chłopiec.

- To postać fikcyjna, którą stworzyliśmy na potrzeby projektu, aby móc w swobodny sposób poruszać się po rzeczywistym świecie, nie naginając przy tym realiów - tłumaczą studenci. Celem gry od strony rozgrywki jest przeprowadzenie postaci głównego bohatera przez szereg wydarzeń historycznych. - Tytuł ma zaprezentować odbiorcy wydarzenia, które doprowadzą do przyłączenia się Wielkopolski do odrodzonego państwa polskiego w 1919 roku. Ukazany zostanie również ważny, choć zapomniany, udział rodziny Zamoyskich (właścicieli ogromnych majątków w zaborze pruskim i Galicji) podczas I wojny światowej oraz w Powstaniu Wielkopolskim, a także rola oddziałów kórnickich w działaniach powstańczych - mówią twórcy gry.

Projekt jest skonstruowany w taki sposób, aby z łatwością mógł dotrzeć zarówno do osób posiadających bogatą wiedzę historyczną, jak i tych, które za nauką historii nie przepadają.

Epizod I gry ma stanowi część tutorialowa. Akcja toczy się na terenie Kuźnic i Zakopanego. Akt II opiera się na wydarzeniach z czasów I wojny światowej, a szczególnie na kwestiach polskich na froncie zachodnim. Zadaniem aktu III jest przybliżenie wydarzeń z czasów powstania wielkopolskiego 1918-1919. Podczas zabawy gracz będzie napotykał zagadki logiczne, prowadził rozmowy z postaciami historycznymi i przypadkowymi osobami oraz stawiał czoła wyzwaniom zręcznościowym.