Wykład otwarty prof. Adamantiosa Diamantopoulosa

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu oraz Miasto Poznań zapraszają na wykład otwarte, który wygłosi prof. Adamantios Diamantopoulos z Uniwersytetu Wiedeńskiego w Austrii. Prelekcja pt. "How Country Stereotypes Impact Consumer Behaviour: Activation, Nature and Impact" odbędzie się 11 grudnia 2018 o godzinie 15:00 w SALI 2.1 CEUE na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

Adamantios Diamantopoulos - grafika artykułu
Adamantios Diamantopoulos

Profesor Adamantios Diamantopoulos jest szefem katedry marketingu międzynarodowego na Uniwersytecie Wiedeńskim w Austrii. Jest także profesorem wizytującym na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu w Lublanie na Słowenii oraz starszym pracownikiem naukowym w Dr. Theo i Friedl Schoeller Research Center for Business & Society w Norymberdze w Niemczech. W roku akademickim 2012/13 pełnił funkcję "Joseph A. Schumpeter Fellow" na Uniwersytecie Harvarda.

Jego główne zainteresowania badawcze dotyczą międzynarodowego marketingu i metodologii badawczej. Jest autorem około 150 artykułów w czasopismach z tych dziedzin. Jego prace była cytowane około 29 000 razy (h-index = 74, Google Scholar) i pojawiły się m.in. w Journal of Marketing Research, Journal of International Business Studies, Journal of the Academy of Marketing Science, International Journal of Research in Marketing, Journal of Service Research, Journal of International Marketing, Journal of Retailing, MIS Quarterly, Organizational Research Methods, Psychological Methods, Information Systems Research, oraz Journal of Business Research.

Jest laureatem kilku nagród Best Paper Awards, w tym nagrody Hansa B. Thorelli z 2013 r. za artykuł opublikowany w Journal of International Marketing, który włożył najbardziej znaczący i długofalowy wkład w teorię międzynarodowego marketingu i praktyki. Obecnie zajmuje 4. miejsce na świecie (wśród 2333 naukowców) na podstawie publikacji w sześciu czołowych międzynarodowych czasopismach biznesowych w latach 1995-2015 (Leonidou L. C. et al., 2018). Zasiada w redakcjach redakcyjnych kilkunastu czasopism akademickich i występuje jako sędzia dla kilku stowarzyszeń zawodowych i instytucji finansujących. W 2000 roku został wybrany na członka British Academy of Management, a w 2013 na członka European Marketing Academy.