Zmiany w organizacji ruchu: rondo Kaponiera, ul. Fredry i ul. Dąbrowskiego

- Kończymy przebudowę Kaponiery. Powracamy do normalności i otwieramy kilka istotnych relacji dla samochodów na Kaponierze - mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania - Wcześniej stawiano banery z kolejnymi datami, których nie realizowano. W momencie, w którym przejęliśmy kontrolę nad całym procesem inwestycyjnym, zadeklarowaliśmy datę, którą uda się dotrzymać.
Otwarcie ronda Kaponiera będzie następowało etapami. Pierwszy nastąpi już 13 sierpnia. Udrożniony zostanie ruch na relacji wschód - zachód. Otwarcie obu nitek (północnej i południowej) węzła Kaponiera jest związane z remontem, który tego dnia rozpocznie się na ul. Fredry.
- Z powodu remontu torowiska na ul. Fredry - dodaje Paweł Śledziejowski, prezes Poznańskich Inwestycji Miejskich - wprowadzimy docelową organizację ruchu na węźle komunikacyjnym rondo Kaponiera. Zostanie przywrócony ruch pojazdów w relacji Święty Marcin - Zwierzyniecka oraz Święty Marcin - Roosevelta z możliwością skrętu w prawo z ul. Św. Marcin. Termin zakończenia prac budowlanych na tej inwestycji (31 sierpnia) nie ulegnie zmianie.
Zamknięcie ul. Fredry podyktowane jest złym stanem torowiska. Infrastruktura techniczna wymaga natychmiastowej interwencji, podobnie jak było w przypadku niedawno zakończonego remontu na ul. Św. Marcin.
- Stan torowiska na ul. Fredry jest w takim stanie, że jeśli nie zrobimy tego remontu, to powinniśmy je zamknąć. Są spękania i załamania - wyjaśnia Wojciech Tulibacki, prezes poznańskiego MPK.
Prace w ciągu ulicy Fredry będą dotyczyć skrzyżowań z al. Niepodległości i z ulicą Kościuszki. - Remont na Fredry będzie polegał na wymianie podtorza oraz szyn. Poznańskie MPK zastosuje tam nowatorskie rozwiązanie polegające na montażu specjalnej płyty betonowej na uprzednio przygotowanym podłożu i następnie wklejeniu do niej szyn tramwajowych - mówi prezes Tulibacki. Zastosowanie tej technologii, w znaczący sposób skraca realizację zadania. Nie ma potrzeby "sezonowania" betonu, które zwykle trwa aż 28 dni. Stosowanie prefabrykowanych płyt pozwoli znacznie skrócić czas remontu. Zakończenie prac na skrzyżowaniu ul. Fredry z al. Niepodległości planowane jest na 28 sierpnia, a skrzyżowania ul. Fredry z ul. Kościuszki na 31 sierpnia br.
Wznowione będą także prace na ulicy Dąbrowskiego. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie wybrała wykonawcę, który dokończy przebudowę, po tym jak poprzednia firma wycofała się z realizacji. Nowy przetarg wygrała Skanska S.A. Od 16 sierpnia do 3 września wykonawca wyłączy z ruchu wschodnią część skrzyżowania Dąbrowskiego/Przybyszewskiego/Żeromskiego.
W związku z kontynuacją prac na ul. Dąbrowskiego, od 16 sierpnia do 3 września ruch pojazdów zostanie skierowany w ul. Długosza (dwukierunkową) do Szamarzewskiego, a dalej w ul. Przybyszewskiego. Od 3 września wykonawca rozpocznie prace wykończeniowe na pozostałych elementach skrzyżowania, w szczególności połączenie torowiska w ul. Przybyszewskiego i warstwy ścieralne na zachodniej części skrzyżowania.
- Przy sprzyjających warunkach atmosferycznych będzie możliwe również wznowienie ruchu tramwajowego w relacji most Teatralny - Ogrody już 27 sierpnia - wyjaśnia prezes Paweł Śledziejowski - docelową organizację ruchu na całym węźle drogowym, planujemy wdrożyć 10 września. Całość prac powinna się zakończyć do 25 września br.
- W związku z zamknięciem ul. Fredry dla ruchu tramwajów oraz al. Niepodległości dla ruchu drogowego, wprowadzamy zmiany w transporcie publicznym - informuje Tomasz Łapszewicz z ZTM. - Zmiany będą obowiązywać od 13 sierpnia i obejmą zarówno linie autobusowe, jak i tramwajowe.
Wytyczono także objazdy dla samochodów.
Newralgiczne skrzyżowania na trasach objazdów nadzorowane będą przez policję i Nadzór Ruchu MPK.
Dokładny wykaz zmian w kursowaniu linii tramwajowych i autobusowych znajduje się na stronie www.ztm.poznan.pl
H. Bugajny/GP
Zobacz również

Od 1 września powrót tramwajów i częstsze kursy

Biegacze wesprą chorych na raka

Weekend w Poznaniu
