Kampania "Pełnoprawni w miłości"

"Pełnoprawni w miłości" - Fundacja Avalon obala mity i rozprawia się ze stereotypami związanymi z seksualnością i rodzicielstwem osób z niepełnosprawnościami.

Trzy fotografie - po lewej ciężarna kobieta siedzi na szpitalnym łóżku, mąż obejmuje jej brzuch w zaawansowanej ciązy, na środkowym kobieta z proteza nogi siedzi na kolanach męża na brzegu łóżka, po prawej młoda kobieta sadza małą dzwieczynke na kolanach taty siedzącego na wózku. - grafika artykułu
Pełnoprawni w miłości

Niepełnosprawność ruchowa nie stanowi bariery w realizowaniu takich aspektów życia jak relacje rodzinne, towarzyskie, intymne oraz rodzicielstwo - to główny przekaz kampanii społecznej Fundacji Avalon pod hasłem "Pełnosprawni w miłości", która wystartowała 24 grudnia 2021 roku. Fundacja Avalon to organizacja pozarządowa od 15 lat wspierająca w ramach licznych projektów osoby z niepełnosprawnościami (OzN) oraz przewlekle chore. Poprzez kolejną kampanię chce doprowadzić do zmiany społecznego postrzegania osób z niepełnosprawnościami ruchowymi - tym razem w zakresie budowania relacji, związków intymnych oraz zakładania rodziny. Widzowie w całej Polsce zobaczą spoty telewizyjne, kreacje na nośnikach zewnętrznych, w Internecie oraz usłyszą reklamy radiowe z udziałem trójki osób z niepełnosprawnością ruchową oraz ich bliskich.

"Wykluczenie ze sfery relacji intymnych i rodzicielstwa to jedna z najbardziej krzywdzących postaw, jakie powszechnie obserwujemy w polskim społeczeństwie w odniesieniu do osób z niepełnosprawnościami. Nie możemy zaakceptować odmawiania komukolwiek prawa do spełnionej miłości. Nasza kampania ma zmieniać myślenie, przełamywać tabu oraz sprawić, by nie dziwił nas widok osoby z niepełnosprawnością z partnerem lub partnerką, czy także z dzieckiem. Takie stereotypy są tylko w naszej świadomości i trzeba z nimi walczyć" - mówi Krzysztof Dobies, dyrektor generalny Fundacji Avalon.

Do stworzenia projektu zaproszone zostały 3 osoby z niepełnosprawnością ruchową wraz z bliskimi, które swoim życiem i działalnością zrywają z mitami i stereotypami. W materiałach promujących ideę kampanii pokazują swoje życie rodzinne i miłosne, takim jakie jest - bez koloryzowania.

W projekcie udział wzięli: Anna Klecha, Miłosz Przybyłek, Sylwia i Tomek Stankiewiczowie oraz Ania i Artur Wachowiczowie wraz córeczką Hanią. W spotach telewizyjnych i towarszącej kampanii sesji zdjęciowej zdecydowali się pokazać część swojego życia, codzienne chwile z bliskimi - miłość, czułość i troskliwość. "Gdy jesteś niepełnosprawna, nikt nie zauważa, że dorosłaś. Nadal jesteś tą małą dziewczynką, którą trzeba się opiekować. Nikomu nie przychodzi na myśl, że chcesz spotkać na swojej drodze mężczyznę, który pokocha Ciebie i Twoją niepełnosprawność, z którym mogłabyś założyć rodzinę - mówi Sylwia Stankiewicz, bohaterka kampanii "Pełnosprawni w miłości". "Niektórzy mówią, że jesteśmy odważni. Jednak to nie kwestia odwagi, a prawdziwej chęci życia tak naprawdę, na maksa, a nie tylko przeżycia" - dodaje Tomek Stankiewicz, mąż Sylwii.

To największa w Polsce kampania przełamująca tabu dotyczące życia intymnego oraz rodzinnego OzN, a swoim zasięgiem obejmie telewizję, radio, media społecznościowe, Internet, współpracę z influencerami oraz outdoor.

opr.AM

sieci społecznościowe