Górna Wilda gotowa, czas na Kórnicką i Głogowską

Kończy się kolejny z zaplanowanych na ten rok remontów przy torowisku - na Górnej Wildzie. Pod koniec czerwca miesięczne prace rozpoczną się w dwóch następnych lokalizacjach - odcinku trasy kórnickiej, od mostu św. Rocha do Piotrowa i północnym fragmencie węzła Głogowska / Hetmańska. 

Tramwaj jadący od mostu św. Rocha w stronę ul. Piotrowo - grafika artykułu
Pod koniec czerwca miesięczne prace rozpoczną się w dwóch następnych lokalizacjach - odcinku trasy kórnickiej, od mostu św. Rocha do Piotrowa i północnym fragmencie węzła Głogowska / Hetmańska

Na ul. Górna Wilda konieczne było przeprowadzenie punktowych napraw torowiska w celu utrzymania jego przejezdności oraz zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Remont spowodował zamknięcie przejazdu tramwajów Górną Wildą. W czerwcu, w długi weekend Bożego Ciała naprawiany był również przejazd na skrzyżowaniu ulic Hetmańskiej i Rolnej.

Od najbliższej soboty, 28 czerwca, w związku z rozpoczęciem kolejnych, zapowiadanych już wcześniej remontów infrastruktury torowej w rejonie mostu św. Rocha oraz na północnym fragmencie węzła Głogowska / Hetmańska (tj. na odcinku ul. Głogowskiej od skrzyżowania z ul. Hetmańską do skrzyżowania z ul. Potockiej), wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji publicznej. 

Do końca lipca zmienionymi trasami pojadą tramwaje nr 3, 5, 11, 13, 14, 16, 17, 201, 202 oraz linia autobusowa nr 190, która zapewni obsługę komunikacyjną rejonu Politechniki i mostu św. Rocha. Zawieszone zostaną linie nr 9 oraz 19. Na Wildzie i na Dębcu pojawi się "siedemnastka", natomiast "jedenastka" będzie jeździć z podwójną częstotliwością. 

Na czas remontu uruchomiona zostanie dodatkowa linia tramwajowa nr 91 na trasie: GÓRCZYN PKM - Głogowska - Hetmańska - Unii Lubelskiej - UNII LUBELSKIEJ.

Ze względu na konieczność budowy infrastruktury umożliwiającej zmianę kierunku ruchu tramwajów na ul. Głogowskiej, w najbliższy weekend, 28-29 czerwca, linia nr 11 kursować będzie na skróconej trasie do przystanku POZNAŃ GŁÓWNY z podwójną częstotliwością (co 10 minut oraz co 15 minut w niedzielę do ok. godz. 11:00. 

PIĄTKOWSKA -... - Roosevelta - Matyi - POZNAŃ GŁÓWNY - Towarowa - Święty Marcin - Roosevelta -... - PIĄTKOWSKA

W związku z powyższym, dla zapewnienia komunikacji pomiędzy węzłem Głogowska / Hetmańska i rondem Kaponiera, w tym terminie uruchomiona zostanie linia za tramwaj T1:

RONDO KAPONIERA - Roosevelta - Głogowska - GŁOGOWSKA/HETMAŃSKA
- Głogowska - Winklera - Kasprzaka - Hetmańska - Głogowska - Roosevelta
- Bukowska - Zeylanda - Zwierzyniecka - RONDO KAPONIERA

T1 kursować będzie co 10 minut oraz co 15 minut w niedzielę do ok. godz. 11:00. 

Szczegóły tras poszczególnych linii można znaleźć na stronie ZTM

Dbamy o dobry stan torowisk

Wybór miejsc, w których w bieżącym roku prowadzone są prace jest podyktowany dbałością o stan tras tramwajowych, ale także koniecznością poprawy stanu tych fragmentów sieci, które będą miały kluczowe znaczenie podczas zbliżającego się remontu mostu Chrobrego. 

Nie ulega wątpliwości, że trasy tramwajowe na równoległych przeprawach przez Wartę muszą być odpowiednio przygotowane na większy ruch w okresie, kiedy tramwaje nie będą mogły kursować pomiędzy Śródką a Garbarami. Prace na węźle AWF - niezwykle istotnym dla przejazdu przez most Królowej Jadwigi - zostały zrealizowane w maju. Do wykonania zostały natomiast prace na trasie przez most św. Rocha. 

Więcej o planach remontów torowisk w 2025 można przeczytać w artykule Dbamy o dobry stan torowisk - plan remontów w 2025 roku

ZTM

Załączniki

Dowiedz się więcej na temat