Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu, wspólnie z jakdojade.pl oraz Innovestments przygotowało kanał komunikacji dla osób, którym wygodniej jest zadzwonić. SMS'owa infolinia jest czynna 24 godziny na dobę i wskaże pasażerowi jak dojechać z punktu A do punktu B.
System działa w oparciu o mechanizm jakdojade.pl, zintegrowany z automatycznym interlokutorem. Pasażer podczas rozmowy musi podać nazwę punktu początkowego, punktu końcowego oraz wskazać godzinę rozpoczęcia podróży. Po zakończeniu połączenia, użytkownik otrzyma SMS z opisem trasy na swój telefon komórkowy.
Przykładowy dialog:
- Witamy w teleMPKJakDojadę! Podaj punkt początkowy.
- Matejki 13
- Podaj punkt końcowy.
- Stadion Miejski
- A zatem zaplanować trasę z adresu Matejki 13 do punktu Stadion Miejski?
- Tak
- Podaj godzinę odjazdu lub powiedz: teraz
- 13:46
- Plan podróży został przesłany SMS-em
- (automatyczny koniec połączenia - użytkownik otrzymuje wiadomości zawierające opis trasy)
W okresie letnim to narzędzie przyda się szczególnie turystom, odwiedzającym Poznań. Podając lokalizację, np. Dworzec Główny czy Stadion Miejski, będą mogli sprawniej poruszać się po mieście komunikacją publiczną.
Koszt skorzystania z infolinii (obejmujący kwotę za minutę połączenia oraz przesłania SMSa lub SMSów, jeśli wiadomość jest dłuższa) to 1,05 zł netto.