Każdy z nas jest gospodarzem turnieju!

Pod takim hasłem przez dwa tygodnie, od środy 29 lutego 2012 r., prezentowane będą plakaty w przestrzeni miasta, przedstawiające mieszkańców Poznania, w ramach kampanii społecznej realizowanej na 100 dni przed UEFA EURO 2012™.

plakat akcji - grafika artykułu
plakat akcji

Celem kampanii jest zachęcenie poznaniaków do aktywnego uczestniczenia w turnieju UEFA EURO 2012™ i wspólnego zaangażowania się w tworzenie wyjątkowej atmosfery podczas największej w historii Poznania imprezy sportowej.

Od otwartości poznaniaków, okazywanej kibicom serdeczności oraz energii przejawiającej się nie tylko w stylu dopingowania drużyn grających w finałowym turnieju UEFA EURO 2012™ zależy, czy zagraniczni goście wyjadą z  Poznania z jak najlepszymi wrażeniami.

Hasło kampanii niesie przekaz, iż każdy mieszkaniec Poznania może mieć realny wpływ na sukces wydarzenia i każdy, niezależnie od wieku, sprawności fizycznej, wykonywanego zawodu czy zainteresowań, będzie współautorem sukcesu imprezy. Szczególną rolę w tym względzie będą spełniały osoby zatrudnione w sektorze usług, od jakości ich pracy zależeć będzie sprawne przyjęcie gości.

Odpowiedzialność za przyjazną atmosferę w mieście spoczywa jednak na wszystkich mieszkańcach, w tym zwłaszcza tych, którzy skorzystają z oferty wspólnej zabawy w Strefie Kibica, czy staną się uczestnikami innych wydarzeń realizowanych w tym czasie.

W kampanii społecznej, której efekt można zobaczyć na billboardach i citylight'ach w mieście, wzięli udział mieszkańcy stolicy Wielkopolski, wybrani w konkursie POKAŻ SIĘ NA UEFA EURO 2012™. Aby móc znaleźć się na plakacie wystarczyło w dniach od 24 stycznia do 9 lutego odwiedzić FOTO KIOSK w Termach Maltańskich lub Galerii Malta, wypełnić ankietę, wykonać zdjęcie i pozostawić zgłoszenie na miejscu lub przesłać mailem.

Celem konkursu było wybranie grupy osób reprezentatywnych dla społeczności poznaniaków. Nie liczyła się uroda, wiek, zawód, ani też zainteresowania. Wybrane zostały osoby charakterystyczne, które w sposób najbardziej interesujący odpowiedziały w ankiecie na pytanie - jak czują się GOSPODARZAMI UEFA EURO 2012™?. Wybrane w konkursie osoby zostały zaproszone do udziału w sesji zdjęciowej, której efektem było powstanie reklam z ich wizerunkiem.

Uczestnikami kampanii są dzieci: Filip - lat 5 i Klaudia - lat 10; rodzina polsko-ukraińska mieszkająca w Poznaniu tj. Karina, Włodzimierz, Denis i Sonia; aktywni seniorzy Aleksandra i Kazimierz  - lat 85; małżeństwo w średnim wieku - Halina i Roman; motorniczy poznańskiego tramwaju - Roman; bliźniacy - Marcin i Piotr - lat 24; Kinga - młoda dziewczyna, gliwiczanka mieszkająca w Poznaniu;

W ramach kampanii społecznej już od 29 lutego na ulicach Poznania pojawiłi się monidła z wizerunkami laureatów konkursu, prowokujące przechodniów do wykonania zdjęć z własną podobizną. W ten symboliczny sposób monidła będą zachęcały mieszkańców do przyłączenia się do grona Gospodarzy turnieju i bycia równie ważnymi wobec osób zaprezentowanych w kampanii.

sieci społecznościowe