Miasto Poznań z tytułem Business Superbrands

Superbrands to jedno z najszerzej zakrojonych badań siły i wizerunku marki w Polsce. W tym roku w proces oceny zaangażowanych było ponad 15 tysięcy polskich konsumentów oraz 65 ekspertów branżowych, którzy uznali Miasto Poznań jako miejsce atrakcyjne dla biznesu.

UMP 2014 - grafika artykułu
UMP 2014

Każdego roku organizacja Superbrands Polska nadaje najsilniejszym markom na polskim rynku certyfikat Business Superbrands. Miasto Poznań znalazło się w tym prestiżowym gronie po raz kolejny zdobywając tytuł w kategorii Miejsca atrakcyjne dla biznesu. Poznań jest jednym z trzech polskich miast, które mogą pochwalić się takim osiągnięciem. - Nagroda dla miasta to efekt naszej ciężkiej pracy - mówi prezydent Poznania Ryszard Grobelny. - Cieszymy się, że nasze starania zostały dostrzeżone. To pokazuje poznańską skuteczność działania - dodaje. 

Organizacja Superbrands od 20 lat na całym świecie, a od 10 w Polsce wyłania ścisłą elitę wśród marek funkcjonujących na rynku. Na potrzeby projektu, Superbrands po raz kolejny we współpracy z ARC Rynek i Opinia zrealizowało jedno z większych konsumenckich badań siły i wizerunku marki. Badanie zostało przeprowadzone na próbie przekraczającej 15 tysięcy konsumentów i uwzględniało ponad 2400 marek konsumenckich w 110 kategoriach produktów i usług. W badaniu mierzono wspomaganą znajomość marki oraz skłonność do jej polecenia. Ostatecznie o przyznaniu statuetek Superbrands zdecydowała tzw. Rada Marek, oceniając m.in ich wizerunkową siłę. W jej skład wchodzą eksperci z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. W tegorocznej edycji byli to między innymi: Jacek Kotarbiński, doktor Ewa Łabno-Falęcka, czy przewodniczący Paweł Rabiej.

Partnerami strategicznymi Superbrands są między innymi Ministerstwo Gospodarki, Lewiatan, Stratosfera, Thinktank, czy Best Place Institute. Dodatkowy prestiż otrzymanego certyfikatu wynika z tego, że tytułu nie można kupić. W całym kraju wyróżnione zostały tylko 3 polskie miasta - Poznań, Warszawa i Wrocław. Oprócz jednostek samorządowych nagrodzono również szereg firm. Wśród nich są między innymi: KMPG, Lufthansa, Apple, Microsoft, Boeing, IKEA, PKN Orlen, TVN, TVP czy Grupa Onet. Docenione został również firmy wchodzące w skład Konsorcjum Marki Poznań. W zestawieniu TOP20 najsilniejszych marek znalazły się Allegro, NIVEA i Samsung. - Poznań swoim skutecznym działaniem przyciąga ludzi, idee i kapitał. Projekty takie jak Konsorcjum Marki Poznań pokazują, że w Poznaniu panuje dobra atmosfera do robienia biznesu. Cieszymy się, że zostało to dostrzeżone przez ekspertów - podsumowuje Łukasz Goździor dyrektor Biura Promocji Miasta.

PMX

sieci społecznościowe