Nagrodzono "POZnan*. Miasto know-how."

Jury prestiżowego konkursu Złote Orły nagrodziło Kampanię "Poznań. Miasto know-how." wprowadzającą nowy logotyp Miasta Poznania. Jedyne w tegorocznej edycji konkursu wyróżnienie w kategorii Promocja Regionów wręczono w piątek, 4 grudnia, podczas Gali Konkursu. Konkurs Złote Orły od 12 lat wyznacza standardy najlepszej reklamy w Polsce.

plac Wolności - grafika artykułu
plac Wolności

W uzasadnieniu jurorzy podkreślali, że:

Kampania wprowadziła nowy logotyp i pozycjonowanie marki Miasta Poznań, jako miasta o randze metropolii.

Ideą kreatywną było pokazanie siły i wielkości Poznania, niezwykłego potencjału, jaki posiada miasto i jego mieszkańcy oraz zwrócenie uwagi na realne miejsca i faktyczne osiągnięcia, które składają się na wyjątkowość Poznania. Dlatego komunikacja odwoływała się do niepowtarzalnych marek, instytucji i wydarzeń, związanych z Poznaniem. Stąd także symbol gwiazdki, odnośnika, który odsyła do konkretnej rozszerzonej wiedzy związanej z oznaczanym słowem. Kampanię przeprowadzono w dwóch odsłonach:

Teaser poświęcony był poznańskim markom. Nie zdradzano, kto jest nadawcą. Poza użyciem gwiazdki, wygląd nowego logotypu utrzymano w tajemnicy. Wielkie marki, instytucje i wydarzenia oznaczono w przestrzeni Poznania dużymi gwiazdkami i komentarzem na jakościowym nośniku outdoorowym, przypisanym do obiektu. Tym sposobem wprowadzano do świadomości odbiorców symbol gwiazdki, jako synonimu najwyższej jakości. Podkreślenie gwiazdką autentycznych miejsc dostarczyło rzeczywistych dowodów poznańskiego know-how. Ambient wzbudził duże zainteresowanie dziennikarzy, którzy ruszając szlakiem gwiazdek, starali się odkryć klucz i nadrzędną ideę łączącą te lokalizacje. Mieszkańcy Poznania i innych miast na blogach i publicznych forach dzielili się efektami własnych dochodzeń i przypuszczeń.

W ramach rozwiązania nastąpiło teatralne odsłonięcie logotypu i podpisanie nim całej kampanii. Kampania swoim zasięgiem objęła całą Polskę. Ujawnienie marki kryjącej się za gwiazdką, czyli "Poznań. Miasto know-how" odbyło się jednocześnie w ogólnopolskich dziennikach, tygodnikach, miesięczniku, ogólnopolskich portalach internetowych i spocie telewizyjnym.

Kampania zakomunikowała, w skali ogólnopolskiej, zmianę wizerunku Poznania. Poznań stał się marką firmowaną konkretnymi inicjatywami, które sukcesywnie przynoszą realne efekty.