O reklamie w przestrzeni publicznej

Wydział Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Poznania oraz Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu kontynuują cykl konferencji poświęconych wybranym zagadnieniom planowania przestrzennego w kontekście obowiązujących aktów prawnych. Tegoroczna edycja, zatytułowana "Problemy estetyczne i egzekucyjne związane z uchwałami reklamowymi", zaplanowana została na 22-23 maja.

Widok z lotu ptaka na miejski rynek otoczony zabytkowymi kamienicami o kolorowych elewacjach. W centrum placu liczni przechodnie spacerują, a przy stolikach zewnętrznych kawiarni siedzą goście. Charakterystyczną cechą architektury jest wysoka wieża zegarowa z zielonym hełmem. - grafika artykułu
Zaproszeni eksperci i praktycy przybliżą zagadnienia związane z polityką reklamową polskich miast, porządkiem przestrzennym oraz skutecznymi narzędziami administracyjnymi wspierającymi ład estetyczny

Celem wydarzenia jest interdyscyplinarna refleksja nad bieżącymi wyzwaniami, z jakimi mierzą się gminy w zakresie kształtowania przestrzeni publicznej oraz praktyki stosowania i egzekwowania przepisów krajobrazowych. Zaproszeni eksperci i praktycy przybliżą zagadnienia związane z polityką reklamową polskich miast, porządkiem przestrzennym oraz skutecznymi narzędziami administracyjnymi wspierającymi ład estetyczny.

Konferencja odbędzie się w budynku Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu przy al. Niepodległości 53. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

Zakres tematyczny konferencji

Pierwszy dzień poświęcony zostanie zagadnieniom związanym z kształtowaniem współczesnej przestrzeni publicznej. Poruszone zostaną m.in. kwestie ochrony konserwatorskiej, reklam historycznych oraz wyzwań i możliwości wynikających z rozwoju technologii cyfrowej w kontekście reklamy wizualnej.

Drugiego dnia uczestnicy zapoznają się z praktycznymi i prawnymi aspektami egzekwowania przepisów. Wśród tematów znajdą się tymczasowe obiekty budowlane, przebieg postępowań egzekucyjnych, stosowanie kar za nielegalne reklamy, a także zasady naliczania i wdrażania opłaty reklamowej w praktyce jednostek samorządu terytorialnego.

Konferencja stanowić będzie przestrzeń wymiany doświadczeń i wiedzy między przedstawicielami administracji publicznej, środowisk akademickich, architektami, prawnikami oraz osobami zajmującymi się estetyką przestrzeni miejskiej. Planowana inicjatywa ma służyć długofalowemu budowaniu wspólnej polityki przestrzennej, łączącej lokalne, regionalne i ogólnokrajowe perspektywy.

Rejestracja i kontakt

Zapisy na wydarzenie prowadzone są poprzez formularz rejestracyjny dostępny pod adresem: https://www.poznan.pl/mim/forms/event_application_term.html.html?af_id=201&wyd_id=169920&wo_id=1704

Liczba miejsc ograniczona.

W razie pytań lub potrzeby uzyskania dodatkowych informacji, kontakt możliwy pod adresem: ua@um.poznan.pl.

Załączniki