Parking w tym roku, Arena w 2020

- Już zmieniona jest elewacja pawilonu nr 6. Za chwilę rozpoczyna się budowa parkingu wielopoziomowego. W tym roku chcielibyśmy przystąpić również do renowacji pawilonu nr 4. Największą inwestycją, która chcemy rozpocząć na początku 2019 roku, będzie remont hali Arena - informuje Waldemar Kujawiak, dyrektor ds. logistyki MTP.
Parking jesienią
W marcu rozpocznie się budowa parkingu pomiędzy pawilonami 1 i 15 na terenie MTP. 399 samochodów będzie mogło tam zaparkować już w październiku tego roku. Parking będzie miał 6 poziomów, a główny wjazd będzie od strony ul. Głogowskiej obok hali nr 1.
- Parking będzie autonomiczny i nowoczesny. Ogniwa woltaiczne na dachu zapewnią, że instalacja będzie samowystarczalna. Będą tu również stacje do ładowania samochodów elektrycznych - tłumaczy wiceprezes MTP. - Z ostatniego poziomu będzie możliwy wjazd na poziom Sali Ziemi i mamy nadzieję, że dzięki tej inwestycji wiele z polskich premier samochodów będzie się mogło odbywać właśnie w tym miejscu.
Konstrukcja obiektu będzie pozwalała na jego rozbudowę i docelowo będzie on mógł pomieścić 1200 samochodów.
- Parking będzie dostępny dla wystawców i zwiedzających, ale mamy również nadzieję, że w godzinach popołudniowych będzie on mógł służyć mieszkańcom Poznania - zapewnia Tomasz Kobierski.
Arena za dwa lata
Hala widowisko-sportowa Arena została przejęta przez Międzynarodowe Targi Poznańskie z początkiem tego roku. Potrzebna jest jej gruntowna modernizacja zaczynając od systemu przeciwpożarowego, który wymaga bardziej dogłębnych prac oraz zainstalowanie klimatyzacji. Modernizacja będzie też obejmowała instalację elektryczną, wodno-kanalizacyjną, oświetlenie i nagłośnienie.
- Pierwszy rok poświęcimy na prace koncepcyjne związane z dobrym zaprojektowaniem przebudowy. W chwili obecnej przygotowujemy plan funkcjonalny dla możliwości odbywania się w Arenie imprez, nawet rangi Mistrzostw Europy w różnych dyscyplinach, ale także różnego rodzaju koncertów i eventów - mówi Tomasz Kobierski, wiceprezes zarządu MTP. - W maju przystąpimy do projektowania. Kiedy będziemy mieli założenia projektowe, to przystąpimy do konsultacji z mieszkańcami Poznania. Po akceptacji wstępnych projektów, planujemy we wrześniu przystąpić do projektu budowlanego, żeby na początku przyszłego roku rozpocząć przebudowę Areny.
Niezbędna będzie również budowa parkingu.
- Nie da się rozdzielić funkcji sportowej i eventowej od parkingu. Obiekt, który ma być wykorzystywany kilka razy z w tygodniu, w którym mają się odbywać regionalne, jak i ogólnopolskie oraz międzynarodowe imprezy, nie może być pozostawiony bez parkingu. Tylko takie rozwiązanie zagwarantuje korzyści z tego obiektu dla okolicznych mieszkańców - wyjaśnia Tomasz Kobierski. - Na chwilę obecną rozważamy wiele możliwych lokalizacji takiego parkingu i być może za 2-3 miesiące będziemy już mogli przedstawić wstępną lokalizację i projekt obiektu. Z naszych wyliczeń wynika, że musiałby on pomieścić ok 800 samochodów, żeby mógł on dobrze funkcjonować wspólnie z Areną.
Hala, która ma być gotowa na początku 2020 roku, powinna pomieścić 7000 osób. Wstępne założenia wskazują, że remont kosztować będzie ok. 45 mln zł plus koszty budowy parkingu. Pieniądze na rozbudowę Areny pochodzić będą z dwóch źródeł - zysków MTP oraz sprzedaży części terenów w Żernikach należących do Targów.
Ryszard Bączkowski/biuro prasowe
Zobacz również

Wybory Prezydenta RP - najczęściej zadawane pytania

II tura wyborów - jak zagłosować w Poznaniu?

Weekend w Poznaniu
