Wartostrada coraz dłuższa

Droga dla pieszych i rowerzystów wzdłuż Warty wydłużyła się o odcinek między ul. Czartoria a mostem Chrobrego. Zakończyły się roboty budowlane tej części trasy. Fragment ten jest szczególnie ważny, ponieważ umożliwi wygodne przejście lub przejazd rowerem pod mostem Chrobrego.

Wartostrada coraz dłuższa fot. PIM
Wartostrada coraz dłuższa fot. PIM

Nowy odcinek Wartostrady od ul. Czartoria do mostu Chrobrego był dotychczas drogą gruntową. Położona nawierzchnia umożliwi komfortowy przejazd za most Chrobrego. Wraz z nowym odcinkiem powstała również zadaszona wiata rowerowa (przy schodach z mostu Chrobrego nad Wartę).

FILM

Trwa budowa nowego odcinka ścieżki dla pieszych i rowerzystów pomiędzy mostem Królowej Jadwigi a parkiem w Starym Korycie Warty (do schodów i pochylni). Przybędzie ok. 1,3 km trasy dla pieszych i rowerzystów. Zastąpi nieutwardzoną ścieżkę, na której po deszczu pojawia się błoto. Nowy odcinek Wartostrady będzie oświetlony, monitorowany, a także wyposażony w tzw. małą architekturę, czyli ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe.

Budowa tego etapu rozpoczęła się w październiku w rejonie mostu Królowej Jadwigi, od strony Wildy. - Postępy prac można już obserwować na całym odcinku, widać je np. z mostu św. Rocha. Zakładamy, że ten etap będzie gotowy do marca przyszłego roku. Nowością na Wartostradzie jest także punkt zliczania rowerów przy parku w Starym Korycie Warty (na odcinku łączącym most Rocha z ul. Czartoria) - mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Oprócz budowy nowych fragmentów, poprawiane jest także bezpieczeństwo starszych fragmentów Wartostrady. W październiku wyposażony w oświetlenie, kamery monitoringu, stojaki rowerowe i kosze na śmieci został odcinek po wschodniej stronie Warty, od kładki nad Cybiną do mostu Królowej Jadwigi. Z kolei w rejonie mostu Rocha oraz dworca Garbary powstaną jeszcze zadaszone parkingi dla rowerów.

PIM