W piątek, 1 lutego 2013 r., Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów opuści swoją dotychczasową siedzibę przy ul. Kasprzaka 16 i przeniesie się do budynku Urzędu Miasta Poznania przy ul. Libelta 16/20, gdzie od poniedziałku, 4 lutego 2013 r., będzie przyjmować zainteresowanych w pomieszczeniach 110 - 113 (I piętro).
Zmieni się również numer telefonu kontaktowego. Nowy numer telefonu to 61 878 58 70.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów prowadzi sprawy w zakresie ochrony konsumentów, w szczególności:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnych w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- występowanie do przedsiębiorców na rzecz ochrony interesów konsumentów;
- przygotowywanie pozwów i innych pism procesowych w sprawach sądowych prowadzonych przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów;
- prowadzenie edukacji konsumenckiej;
- prowadzenie spotkań polubownych;
- zapewnienie konsumentom pomocy w przygotowywaniu wystąpień, pism i dokumentacji procesowej, wniosków i innych pism w sprawach konsumenckich;
- inicjowanie regulacji prawnych dotyczących ochrony interesów konsumentów na terenie Miasta;
- współpraca i współdziałanie z Urzędem Ochrony Konsumentów i Konkurencji, Inspekcją Handlową, organizacjami konsumenckimi i innymi instytucjami;
- wykonywanie innych zadań określonych w przepisach.