Stary wiadukt nadawał się wyłącznie do rozbiórki. Dzięki przeprowadzonej modernizacji zdecydowanie poprawiło się bezpieczeństwo techniczne obiektu, a kierowcom zapewniony został wyższy komfort jazdy w ruchu tranzytowym i lokalnym. Zastosowanie bardzo nowoczesnych technologii pozwala szacować żywotność wiaduktu na... 150 lat. Stary obiekt wytrzymał ich tylko 30.
Przypomnijmy, do rozbiórki starego i budowy nowego wiaduktu przystąpiono na początku sierpnia 2006 roku. Rozebrany obiekt został zbudowany w latach 1973 - 1976. Wszystkie jego elementy, oprócz przyczółków i fundamentów, były prefabrykatami. Po 30 latach eksploatacji wiadukt nadawał się do rozbiórki. Rozbiórka trwała pięć tygodni.
W miejsce rozebranego obiektu zbudowano 3 nowe wiadukty w odstępach półmetrowych - jeden tramwajowy i dwa drogowe: w kierunku Rataj i w kierunku Wildy. Powstała nowoczesna konstrukcja, w której wykorzystano ustrój zespolony z zastosowaniem stalowych belek walcowanych o wysokości 700 i 800 mm, tzw. HEB-y. Belki zostały zakupione w Luksemburgu, w największej na świecie wytwórni konstrukcji stalowych "Arcelor - Mittal".
Ośmioprzęsłowy wiadukt tramwajowy został oddany do użytku zgodnie z planem, czyli 1 maja 2007 roku. W celu zminimalizowania szumów komunikacyjnych, wiadukt tramwajowy został oddzielony ekranami akustycznymi o wysokości 1,3 m. Ekrany akustyczne tej samej wysokości zostały ustawione również zamiast poręczy na zewnętrznych stronach obiektu, a te na przedłużeniu wiaduktu w stronę Wildy sięgają na wysokość trzech metrów. Płyta torowiska oraz chodniki zostały zabezpieczone izolacją żywiczną.
Modernizację wiaduktu Dolna Wilda realizował Zarząd Dróg Miejskich w ramach europejskiego projektu "Przebudowa obiektów inżynierskich w ciągu dróg krajowych nr 5 i 11 w Poznaniu". Projekt dofinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport. (Projekt SPOT/2.2/62/04). Koszt całego projektu to 106 milionów 85 tysięcy złotych, z czego dofinansowanie ze strony UE wyniosło 75%, czyli 79 milionów 563 tysiące 750 złotych. Modernizacja wiaduktu Dolna Wilda wyniosła 28 milionów złotych.
Prace, które trwały czternaście miesięcy, wykonało wyłonione w przetargu konsorcjum, w skład którego weszli: FEROCO SA (dawniej Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych SA z siedzibą w Poznaniu) - lider konsorcjum, oraz Hydrobudowa 9 Przedsiębiorstwo Inżynieryjno - Budowlane sp. z o.o., biuro projektów SCOTT WILSON i Biuro Projektów Komunikacyjnych sp. z o.o. w Poznaniu.
Termin zakończenia modernizacji wszystkich obiektów inżynierskich zaliczonych do projektu "Przebudowa obiektów inżynierskich w ciągu dróg krajowych nr 5 i 11 w Poznaniu" został wyznaczony na 30 maja 2008 roku. Są to:
• Most Przemysła I (przebudowa zakończona w 2005 roku)
• Wiadukt Dolna Wilda
• Wiadukt Górczyński zachodni
• Wiadukt Franowo