Zintegrowane Centrum Opieki i Teleopieki - nowy nabór

Poznańscy seniorzy, seniorki i osoby potrzebujące wsparcia mogą zgłaszać się do bezpłatnego projektu teleopieki. Każdy, kto weźmie w nim udział, będzie mógł liczyć na pomoc przez 24 godziny na dobę oraz na bezpłatne usługi specjalistów.

Na białym tle przedstawiona czarna tarcza zegarowa, w środku tarczy czarny napis 24, z boku tarczy czarna ikona słuchawki telefonu. - grafika artykułu
fot.Freepik

Teleopieka to propozycja dla tych, którzy mieszkają sami lub spędzają w samotności większą część dnia. Mogą z niej skorzystać także osoby w trudnej sytuacji życiowej (np. z powodu niesamodzielności lub niepełnosprawności), potrzebujące wsparcia. 

Teleopieka - kontakt przez całą dobę

Uczestnicy projektu otrzymają prosty w obsłudze aparat telefoniczny oraz bransoletkę z guzikiem alarmowym, dzięki którym będą mogli przez 7 dni w tygodniu, przez całą dobę, kontaktować się z centrum teleopieki. W sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia zestaw ten pozwala łatwo skontaktować się z asystentem, który - jeśli będzie taka potrzeba - może np. wezwać służby ratunkowe. 

Osoby zakwalifikowane do programu mogą korzystać również z tak zwanych połączeń zielonych, czyli rozmów towarzyskich z asystentem, np. jeśli doskwiera im samotność lub potrzebują dodatkowych informacji. Ponadto raz w tygodniu pracownik centrum teleopieki zadzwoni do każdego podopiecznego, by sprawdzić jego stan zdrowia.

Centrum Teleopieki działa 24 godziny na dobę, również w niedziele i święta.

Usługi domowe - pomoc specjalistów

Osoby, które biorą udział w projekcie, mogą także nieodpłatnie skorzystać z usług specjalistów - np. z domowej wizyty pielęgniarki, fizjoterapeuty i psychologa.

Do projektu można zgłaszać się telefonicznie, od poniedziałku do piątku w godz. 8 - 16:

  • Nowe Miasto - Tel. 518 301 265
  • Wilda - Tel. 518 301 525
  • Jeżyce - Tel. 518 301 641
  • Stare Miasto - Tel. 518 301 215
  • Grunwald - Tel. 518 301 796

Projekt finansowany jest z budżetu Miasta Poznania.