Bezpośrednia obsługa klientów w urzędzie miasta

Zgodnie z rozporządzeniem rządu od najbliższego poniedziałku w każdym urzędzie powinna być możliwość osobistego załatwienia sprawy. W poznańskim urzędzie miasta można to zrobić już od 6 maja, a od 11 maja - można też zarezerwować wizytę online. Cały czas zachowywane są najwyższe zasady bezpieczeństwa.

W urzędzie miasta można rejestrować się na wizytę przez internet - grafika artykułu
W urzędzie miasta można rejestrować się na wizytę przez internet

Od poniedziałku, 25 maja, wszystkie urzędy administracji publicznej muszą przywrócić bezpośrednią obsługę obywateli - oczywiście z zachowaniem odpowiednich rygorów sanitarnych. Poznański urząd miasta działa w ten sposób już od 6 maja, kiedy to wznowiono w wyznaczonych lokalizacjach przyjmowanie mieszkańców stolicy Wielkopolski. 

Przez cały czas zachowywane są odpowiednie zasady bezpieczeństwa. Od najbliższego poniedziałku w jednym pomieszczeniu może przebywać tylko tylu klientów, ile jest stanowisk obsługi. Przygotowując się na tę sytuację w poznańskim urzędzie miasta już 18 maja zwiększono liczbę "okienek" w najpopularniejszych lokalizacjach, czyli w Wydziale Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych na ul. Gronowej i Libelta.

Uwaga: wcześniej w urzędzie obowiązywały limity dotyczące liczby osób wpuszczanych do budynków - był to jeden klient na 15m2. Ta zasada już nie obowiązuje - od 25 maja zgodnie z rozporządzeniem rządu ważna jest liczba stanowisk obsługi, a nie powierzchnia pomieszczenia.

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo poznaniaków w siedzibach urzędu miasta ponownie uruchomiono możliwość zarezerwowania wizyty w urzędzie. Można to zrobić online pod adresem: poznan.pl/rezerwacje, telefonicznie (kontaktując się z wybranym wydziałem albo Biurem Poznań Kontakt) lub za pomocą kodu QR. 

Liczba klientów przyjmowanych bezpośrednio w urzędzie zwiększa się z tygodnia na tydzień. Już w pierwszych dniach po uruchomieniu takiej możliwości, czyli 6-9 maja, średnio na wizytę zapisywało się ok. 800 osób dziennie. Po wprowadzeniu rejestracji online liczba ta wzrosła i obecnie przez internet wizyty umawia ok. 1200 poznaniaków dziennie. Do tego należy również doliczyć tych klientów, którzy zapisują się telefonicznie: to kolejne ok. 300 osób na dzień. Niestety nie wszyscy przychodzą na wyznaczoną godzinę - średnio od kilku do kilkunastu procent wizyt umówionych każdego dnia przepada.  

Pracownicy Urzędu Miasta Poznania cały czas zapraszają do kontaktu online, pocztą tradycyjną, a także telefonicznie. Sprawy są załatwiane w godzinach pracy urzędu.

Przy wejściach do 9 lokalizacji UMP przez cały czas są wystawione skrzynki podawcze, w których nadal można zostawiać dokumenty. Kontakt z urzędem jest także możliwy przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą UMP. Pełną listę spraw można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej.  

Można również kontaktować się pracownikami miejskiej infolinii Poznań Kontakt - 61 646 33 44, czynnej w godz. 7:30 -20:00 w dni powszednie. Urzędnicy pomogą ustalić, jakie sprawy można załatwić zdalnie. 

AW