"Kalejdoskop" zdobył kolejną nagrodę

Miasto Poznań zdobyło nagrodę w prestiżowym konkursie The US International Film and Video Festival w Los Angeles. Film promujący Poznań zdobył nagrodę Silver Screen w kategorii filmów turystycznych. To już trzecia nagroda w tym roku dla filmu wykorzystywanego do promocji miasta w zagranicznych stacjach telewizyjnych.

Jury US International Film and Video Festival ogłosiło niedawno wyniki 44. edycji organizowanego w Los Angeles konkursu. Do rywalizacji o nagrody tego festiwalu zgłoszono ponad 1000 filmów z 22 krajów. W kategorii filmów turystycznych, obok Poznania nagrody zdobyły także filmy ze Szwecji i Austrii. W konkursie odbywającym się od 1967 roku, nagrody przyznawane są między innymi w kategoriach: Biznes, Dokument, Film Edukacyjny czy Rozrywka.

Poznań zgłosił do konkursu nakręcony w zeszłym roku spot wizerunkowy "Kalejdoskop". Wizja utalentowanego reżysera młodego pokolenia Xawerego Żuławskiego odświeżyła wizerunek miasta i dostosowała go do aktualnej strategii promocji. Powstał obraz miasta dopasowany do jego charakteru: miasta nowoczesnego, otwartego, oferującego możliwość realizacji wszelkich ambicji i planów.

Autor filmu wykorzystał technikę zdjęć "z lotu ptaka". Ponad 50 godzin spędzonych przez Żuławskiego w helikopterze pozwoliło reżyserowi ująć główne obszary życia miasta - jego charakter biznesowy, rekreacyjny oraz samych ludzi tu mieszkających. Efekt końcowy to kilka wersji spotu, każda skupiająca się na innym temacie. Film wykorzystywany jest przez miasto w trzech różnych wersjach czasowych: 30 sek., 60 sek. oraz 3 minuty.

Film "Kalejdoskop" stanowi kolejny element spójnych działań wizerunkowych miasta prowadzonych od 2009 roku. Jego jakość została już doceniona w tym roku na prestiżowym festiwalu Golden Citygate w Berlinie, organizowanym podczas największych targów branży turystycznej na świecie, gdzie zajął II. miejsce oraz w konkursie KTR (Klubu Twórców Reklam), najważniejszym konkursie reklamy w Polsce, gdzie Kalejdoskop otrzymał srebro.

Spot wykorzystany zostanie w zagranicznej kampanii promocyjnej w najpopularniejszych stacjach telewizyjnych.

Promocyjna aktywność Poznania doceniana jest regularnie. W 2010 roku na Festiwalu Promocji Miast i Regionów Złote Formaty Strategia Promocji Marki Poznań została najwyżej ocenioną strategią promocji spośród polskich miast. W marcu tego roku Poznań otrzymał tytuł Superbrands. Przyznawana w Polsce od 2005 roku nagroda ma na celu promowanie i nagradzanie szczególnie wyróżniających się marek. Miasto Poznań znalazło się w gronie takich brandów jak Levi's, Mercedes, Sheraton, Boeing czy Wedel.