Konkurs na najlepsze cliparty rozstrzygnięty

Maciej Nadobnik zwyciężył jednogłośnie w konkursie na projekt nowej linii graficznej poznańskich gadżetów i zdobył nagrodę główną w wysokości 5000 zł.

Cliparty Macieja Nadobnika - grafika artykułu
Cliparty Macieja Nadobnika

Jego zestaw jest bardzo atrakcyjny graficznie, spójny jako całość i daje możliwości tworzenia dalszych elementów serii, bez obawy o zburzenie ich jednolitego charakteru. Cliparty są czytelne i nowoczesne.

Przez blisko miesiąc Wydawnictwo Miejskie Posnania czekało na projekty. Konkurs, który adresowany był przede wszystkim do młodych artystów, polegał na zaprojektowaniu zestawu clipartów przedstawiających charakterystyczne dla Poznania miejsca oraz zaprezentowaniu motywu graficznego, który łączyłby je w spójną kompozycję. Projekt znaków graficznych miał w lapidarny, ale jednocześnie jasny i czytelny sposób przedstawiać tak znane obiekty jak Katedra, Ratusz czy Okrąglak. Zwycięski zestaw clipartów zostanie wykorzystany między innymi jako nadruk na poznańskich pamiątkach - kubkach, torbach, koszulkach. Pierwsze produkty powinny pojawić się na rynku w sierpniu br.

Jury konkursu: prof. Eugeniusz Skorwider - kierownik Pracowni Plakatu II Katedry Komunikacji Wizualnej, Wydziału Grafiki UAP, dr Wojciech Janicki - kierownik Pracowni Projektowania Znaku i Identyfikacji, Katarzyna Kamińska - dyrektor Wydawnictwa Miejskiego Posnania, Joanna Nowaczyk - zastępca dyrektora Biura Promocji Miasta, Joanna Pakuła - kierownik Studia Graficznego Wydawnictwa Miejskiego Posnania.