Informacja on-line o terminie odbioru dowodów rejestracyjnych zatrzymanych przez organ ruchu drogowego i stacje diagnostyczne.
Właściciel pojazdu, któremu zatrzymano dowód rejestracyjny, nie zna terminu, w jakim dowód ten trafi do Wydziału Komunikacji. W zależności od miejsca zatrzymania dowodu, termin jego przesłania przez Policję wynosi od ok. kilku do kilkunastu dni. Nowa usługa pozwoli na sprawdzenie, czy dokument jest w depozycie Wydziału Komunikacji, a w przypadku jego braku umożliwi pozostawienie danych kontaktowych - numeru telefonu lub e-maila - za pośrednictwem których po wpłynięciu dowodu do Wydziału automatycznie wygenerowana zostanie wiadomość do właściciela o możliwości odbioru dokumentu. Usługa ograniczy konieczność kontaktu mieszkańca z Urzędem do minimum, czyli samego odbioru dokumentu, bez wcześniejszego kontaktowania się lub przybywania w celu sprawdzenia, czy dowód już dotarł do Wydziału.
Wniosek o wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej oraz informacja on-line o terminie odbioru wtórników tablic rejestracyjnych.
Do tej pory wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej wiązało się z koniecznością dwukrotnej wizyty klienta w Urzędzie. Pierwsza związana była ze złożeniem wniosku, druga (po kilku dniach) z odbiorem wtórnika tablicy. Nowa usługa wyeliminuje konieczność wizyty klienta w celu złożenia wniosku. Wtórnik tablicy zamówiony zostanie u producenta na podstawie przesłanego przez klienta wniosku elektronicznego. Po dostarczeniu do Wydziału Komunikacji wyprodukowanego wtórnika tablicy, klient automatycznie otrzyma informację poprzez sms lub e-mail o możliwości odbioru tablicy.
Wniosek o wydanie wtórnika nalepki kontrolnej.
Złożenie wniosku o wtórnik nalepki kontrolnej elektronicznie spowoduje skrócenie czasu bezpośredniej obsługi klienta przy okienku. Nalepka wykonana zostanie niezwłocznie po odebraniu wniosku przez Wydział Komunikacji. Klient, który złoży wniosek o nalepkę on-line, poświęci czas jedynie na odbiór przygotowanej wcześniej nalepki.
Wniosek o wydanie potwierdzonej za zgodność z oryginałem kserokopii dowodu rejestracyjnego.
Złożenie wniosku o wydanie potwierdzonej za zgodność z oryginałem kserokopii dowodu rejestracyjnego, podobnie jak w przypadku nalepki kontrolnej, spowoduje skrócenie czasu bezpośredniej obsługi klienta przy okienku. Kopia dowodu wykonana zostanie niezwłocznie po odebraniu wniosku przez Wydział Komunikacji. Klient, który złoży wniosek o kopię dowodu on-line, nie będzie musiał oczekiwać na jej wykonanie, a jedynie uda się do Urzędu po odbiór przygotowanej wcześniej kopii.
Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane pojazdu.
Do tej pory uzyskanie stosownego zaświadczenie, w niektórych przypadkach, wiązało się z dwukrotną wizytą klienta w Wydziale Komunikacji. Przyczyną najczęściej była konieczność weryfikacji danych z dokumentami znajdującymi się w archiwum Urzędu oraz z wojewódzką bazą pojazdów. Złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia elektronicznie spowoduje, że dokument zostanie przygotowany bez konieczności wizyty w Urzędzie. Klient pofatyguje się do Urzędu tylko po odbiór gotowego dokumentu.
Skorzystanie z uruchomionych usług nie wymaga posiadania podpisu cyfrowego, ani zakładania żadnego specjalnego konta. W zależności od procedury, informacja udostępniana jest natychmiast lub po wypełnieniu wniosku i załączeniu skanów odpowiednich dokumentów.
Odbiór dokumentów można jeszcze uprościć poprzez zarezerwowanie wizyty za pomocą działającego od wielu miesięcy internetowego systemu umawiania wizyt.
Zobacz również

Weekend w Poznaniu

Największa impreza tego lata w Poznaniu

Ulica Radojewo bez większych utrudnień
