Nowy Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell na testach w Poznaniu

Jak informuje producent, zeroemisyjny eCitaro Fuell Cell jako główne źródło energii wykorzystuje prąd z baterii, uzupełniając go bardzo wydajnie o energię pozyskiwaną z wodoru. To rozwiązanie sprawia, że zasięg autobusu na jednym tankowaniu i ładowaniu baterii wynosi co najmniej 450 km.
- W zależności od zaprogramowanego trybu eCitaro Fuell Cell może jechać tylko z wykorzystaniem wodoru albo z wykorzystaniem zarówno energii z ogniwa, jak i z baterii. Możliwe jest również ustawienie trybu inteligentnego: wówczas program uwzględnia specyfikę konkretnej trasy i tak ustawia zasilanie, aby pojazd był jak najbardziej ekonomiczny. Dzięki temu nasz autobus przekracza granice tego, co do tej pory wydawało się nieosiągalne - wyjaśnia Alexander Skrzypczak, przedstawiciel Daimler Buses Polska.
12-metrowy eCitaro Fuel Cell - dzięki współpracy z Daimler Buses Polska - będzie przez MPK Poznań testowany do 28 kwietnia. W tym czasie z jego obsługązapoznają się pracownicy zaplecza technicznego oraz kierowcy. Dzięki testom zweryfikują, jak pojazd sprawdza się w poznańskich realiach, a pozyskane doświadczenia będą mogli wykorzystać w przyszłości.
Autobus, który jednocześnie może przewieźć 68 pasażerów, w tym 29 na miejscach siedzących, będzie sprawdzany także w ruchu miejskim - dziś kursuje na linii 169, w kolejnych dniach będzie przewoził pasażerów na liniach 169, 178 i 190 (na czas testów w MPK Poznań uzyskał numer boczny 1600).
MPK
Zobacz również

Rowerowa Stolica Polski 2025

Tramwaje wracają na most Królowej Jadwigi. Początek prac na Górnej Wildzie

Nowa hala sportów walki już pod dachem
