Obsługa klientów w okresie świąteczno-noworocznym

Jak będzie funkcjonował Urząd Miasta Poznania oraz jednostki i spółki miejskie w okolicach świąt i sylwestra? Podpowiadamy.

Sala obsługi klienta. Kilka osób stoi przy okienkach. - grafika artykułu
Obsługa klientów w okresie świąteczno-noworocznym.

W piątek, 24 grudnia Urząd Miasta Poznania będzie nieczynny. Wyjątkiem będzie Urząd Stanu Cywilnego, którego pracownicy tego dnia będą pełnić dyżur w zakresie rejestracji zgonów w nowej filii USC przy ul. 23 Lutego 4/6, w godz. 8:00-12:00 (nie trzeba się umawiać na wizytę). 

W  dniach 27-31 grudnia urząd będzie czynny w normalnych godzinach pracy, tj. 7:30-17:00 (poniedziałek), 7:30- 15:30 (pozostałe dni). 

Wyjątkiem jest Wydział Gospodarki Nieruchomościami, który posiada wspólną Salę Obsługi Klienta z Zarządem Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ. Będzie ona czynna w godz. 9:00-16:00 (27 grudnia), 8:00-15:00 (28-30 grudnia) oraz 8:00-13:00 (31 grudnia).

Jednocześnie przypominamy, że w wyniku pandemii koronawirusa w większości przypadków osobista wizyta w urzędzie jest możliwa wyłącznie po uprzedniej rezerwacji miejsca. Można to zrobić przez internetowy system rezerwacji lub dzwoniąc do Biura Poznań Kontakt pod numerem 61 646 33 44 (infolinia czynna w godz. 7:30 -20:00, w dni powszednie). 

W 2022 roku urząd wraca do pracy od 3 stycznia.

Jednostki i spółki miejskie

Zarząd Transportu Miejskiego: W piątek, 24 grudnia zarówno siedziba ZTM, jak i Punkty Obsługi Klienta oraz Biuro Obsługi Klienta będą zamknięte. W sylwestra (31 grudnia) POK będą otwarte od godz. 6:00 do 13:00. Natomiast BOK będzie czynne od godz. 9:30 do 13:00.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne: W piątek, 24 grudnia biura spółki MPK Poznań - w tym Biuro Rzeczy Znalezionych - będą nieczynne.

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie: w piątek, 24 grudnia MOPR oraz wszystkie jego filie będą zamknięte. Od 27 do 31 grudnia czynne w zwykłych godzinach. Informacje o miejscach udzielających wsparcia w dniach 24-26 grudnia oraz 1 stycznia można znaleźć na stronie internetowej

Poznańskie Centrum Świadczeń: 24 grudnia nieczynne będą Punkty Obsługi Klienta przy ul. Wszystkich Świętych 1 oraz ul. Małachowskiego 10. 31 grudnia klienci będą przyjmowani w zwykłych, obowiązujących w piątki, godzinach pracy PCŚ, czyli od 7:30 do 15:00. 

Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych: w piątek, 24 grudnia Biuro Obsługi Klienta oraz terenowe Punkty Obsługi Klienta będą zamknięte. 31 grudnia BOK i POK będą czynne. 

Zarząd Dróg Miejskich: W Wigilię nie będzie działała Strefa Płatnego Parkowania i Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania. Tym samym opłaty za parkowanie nie będą pobierane od 24 do 26 grudnia. W Wigilię zamknięte będą również kasy Biura Strefy Parkowania przy ul. Pułaskiego 9 i Wilczak 17. W sylwestra natomiast parkowanie odbywać się będzie na stałych zasadach, przy czym kasy przy ul. Wilczak 17 będą nieczynne, a przy ul. Pułaskiego będą otwarte w godzinach 8:00-12:00 

Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ: Sala Obsługi Klienta będzie 24 grudnia czynna w godz. 8:00-12:00, zaś w sylwestra w godz. 8:00-13:00.  

JZ