Opłata za parkowanie w SPP przez telefon komórkowy

Od dzisiaj, 1 kwietnia br., można dokonać opłat za postój w poznańskiej Strefie Płatnego Parkowania przez telefon komórkowy.

Kierowcy, którzy zechcą skorzystać z nowej oferty, muszą zarejestrować się na stronie www.mobilet.pl. Po rejestracji na telefon użytkownika zostanie przesłana darmowa aplikacja z informacjami o taryfach i strukturze opłat. O rozpoczęciu postoju w SPP kierowca informuje po włączeniu w telefonie opcji "Parkowanie", wybiera miasto, czas postoju i podstrefę. Po upłynięciu czasu parkowania lub zgłoszeniu jego zakończenia, naliczana jest opłata za faktycznie wykorzystany czas postoju.
Usługa ma wiele zalet: umożliwia przedłużenie postoju w SPP bez konieczności udania się do parkomatu, np. podczas spotkania, zakupów nie trzeba szukać gotówki w portfelu, rozmieniać pieniędzy oraz to, że kierowca płaci za faktycznie wykorzystany czas postoju.
Kierowcy otrzymują również możliwość wyboru sposobu formy rozliczeń (polecenie zapłaty lub przedpłata/prepaid) oraz kontrolowania transakcji w czasie rzeczywistym.
Nowa usługa ułatwi również pracę kontrolerów SPP. Kontroler wprowadzi numer rejestracyjny pojazdu do rejestratora danych i natychmiast otrzyma informację czy kierowca posiada ważny, elektroniczny bilet parkingowy.
Firma Projekt & Parking Serwis Polska sp. z o.o. uruchomiła specjalną infolinię: 0 801 805 900 i 61 66 70 999. Szczegółowe informacje znaleźć można także na stronie internetowej operatora www.mobilet.pl

W listopadzie 2009 roku Rada Miasta Poznania dokonała zmian w regulaminie SPP. Znowelizowana uchwała RMP umożliwiła wprowadzenie opłat za postój w SPP przez telefon komórkowy. W marcu 2010 roku Zarząd Dróg Miejskich podpisał umowę z firmą Projekt & Parking Serwis Polska sp. z o.o. na uruchomienie usługi polegającej na dokonywaniu opłat za postój w SPP przez telefon komórkowy.