Zmiany organizacji ruchu przy ul. Naramowickiej

W nocy z 29 na 30 maja wprowadzono tymczasową organizacji ruchu związana z budową nowej trasy tramwajowej na Naramowice wraz z drogami oraz węzłem Lechicka/Naramowicka. Mimo ogromnego zakresu zmian nie mamy do czynienia ze strasznymi korkami.

W rejonie skrzyżowania Lechicka/Naramowicka zmieniła się organizacja ruchu - grafika artykułu
W rejonie skrzyżowania Lechicka/Naramowicka zmieniła się organizacja ruchu

Ul. Naramowicka została zamknięta na dwóch odcinkach: od ul. Słowiańskiej do zjazdu przy ul. Naramowickiej 31 (przed przystankiem autobusowym) oraz od ul. Serbskiej do ul. Lechickiej (nie dotyczy dojazdów do posesji). Na tych odcinkach trwa frezowanie nawierzchni. Przejezdne w obu kierunkach pozostają ulice przecinające ul. Naramowicką, czyli ul. Serbska oraz ul. Włodarska/Ziarnista.

Dojazd do poszczególnych posesji został zachowany, podobnie jak ruch pieszych i rowerzystów (w zależności od postępu robót, może on zostać wytyczony tymczasowymi trasami). 

Skrzyżowanie ulic Lechickiej i Naramowickiej nie zostało całkowicie zamknięte, ale znacząco zmieniła się organizacja ruchu w tym miejscu. Powstały specjalne łącznice, które umożliwiły wyłączenie centrum skrzyżowania. Jedną łącznicę zrealizowano przy stacji paliw Lotos (północno-zachodnia strona). Drugą natomiast w ciągu ul. Lechickiej, w relacji wschód-zachód.

FILM

W ramach zasadniczej zmiany organizacji ruchu, na ul. Lechickiej wprowadzony został zakaz poruszania się pojazdów o masie powyżej 16 ton. Będzie obowiązywał na odcinku między ul. Serbską a rondem Obornickim w godzinach szczytu porannego (między 7:00 a 9:00) i popołudniowego (między 15:00 a 18:00).

Priorytet dla komunikacji publicznej

W trakcie budowy na Naramowicach warto korzystać z komunikacji miejskiej, której funkcjonowanie ułatwiają wprowadzone buspasy. Poruszać się po nich będą mogą także rowery, motory, motocykle, pojazdy elektryczne, taksówki i służby miejskie. System buspasów usprawnił przejazdy autobusów i to nie tylko tam, gdzie poprowadzone objazdem będą linie kursujące dotychczas ul. Naramowicką. Nowe buspasy wprowadzono także na ul. Serbskiej oraz nieco dalej - na ul. Stoińskiego i ul. Wiechowicza, by pasażerowie mogli przesiąść się na przystanku Kurpińskiego na Poznański Szybki Tramwaj. Sieć uzupełnia także buspas na ul. ks. Mieszka I (między ul. Słowiańską i ul. Pułaskiego w stronę centrum). 

Infrastruktura autobusowa pojawiła się również w rejonie węzła Lechicka/Naramowicka - jezdnia ul. Lechickiej została poszerzona pomiędzy ul. Murawa a wjazdem na stację paliw. W przeciwieństwie do pozostałych pojazdów, autobusy mogą skręcić z ul. Lechickiej od strony mostu Lecha w lewo w ul. Murawa oraz w lewo w ul. Naramowicką z wykorzystaniem łącznika przy stacji paliw Lotos.

Autobusy linii nr 151, 167 i 911 na odcinku od Wilczaka do Naramowic kursują przez ulice Słowiańską i Murawa. Wyłączone z użytkowania zostały przystanki Naramowicka, Włodarska i Naramowicka/Serbska na ulicy Naramowickiej. Linia nr 144 zostanie wzmocniona i zsynchronizowana z linią nr 146, która zostanie skierowana przez Kurpińskiego. Łącznie te dwie linie będą kursować co 10 minut, tak żeby umożliwić dogodniejszy dojazd do trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju.

Rozkłady jazdy i szczegółowe informacje na temat kursowania poszczególnych linii można sprawdzić stronie ztm.poznan.pl. Szczegółowe i aktualne informacje na temat budowy trasy tramwajowej na Naramowice dostępne są na stronie TramwajnaNaramowice.pl

op. RB