Zmiany w procedurze meldunkowej od 31 grudnia 2012 r.

W dniu 31 grudnia 2012 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące procedury meldunkowej. Wszystkich zainteresowanych załatwieniem spraw związanych z zameldowaniem bądź wymeldowaniem po tym terminie, prosimy przed przybyciem do urzędu o zapoznanie się z wprowadzonymi zmianami.

foto - grafika artykułu
foto

Nowelizacja ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych wprowadza z dniem 31 grudnia 2012 r. następujące zmiany:

  1. Zgłoszenia zameldowania lub wymeldowania można dokonać wyłącznie osobiście lub poprzez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem.
  2. Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać jednocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu pobytu.
  3. Zniesiony został obowiązek przedkładania wojskowego dokumentu osobistego, m.in. książeczki wojskowej.
  4. Zniesione zostało zameldowanie na pobyt czasowy krótszy niż 3 miesiące (pozostawiono je jedynie dla cudzoziemców nie będących obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, państw EFTA oraz Szwajcarii).
  5. Wydłużony do 30 dni został termin wykonania obowiązku zameldowania. Dotychczasowy termin - najpóźniej z upływem 4 doby - pozostał aktualny tylko dla cudzoziemców wymienionych wyżej.

Na dzień wejścia w życie nowych przepisów obowiązywać będą dotychczasowe formularze meldunkowe. 

W dniu 28 grudnia 2012 r., po godzinie 15.30, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Poznania opublikowana zostanie nowo obowiązująca procedura zameldowania lub wymeldowania. W sprawie zmian w procedurze meldunkowej można się także kontaktować z pracownikami stanowiska ds. ewidencji ludności pod następującymi numerami telefonów 61 878 44 38 i 61 878 44 39, w godzinach pracy urzędu.